۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 719669

رییس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق بررسی‌های انجام شده میزان مراجعه مردم به سلامتکده‌های طب سنتی در مشهد طی دوران شیوع کرونا نسبت به قبل از همه‌گیری این ویروس حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.

کرونا فعالیت طب سنتی را در مشهد کاهش داد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مهدی یوسفی افزود: در حال حاضر ۱۴ سلامتکده و مرکز طب ایرانی و مکمل در مشهد فعال است که ۹ مرکز از این تعداد دانشگاهی است و بقیه توسط بخش خصوصی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: دو سلامتکده‌ از این تعداد در درمانگاه‌های بیمارستان‌های امام رضا (ع) و قائم (عج) مشهد دایر هستند.

رییس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سلامتکده‌های طب سنتی به منظور دسترسی عموم مردم به خدمات استاندارد و تخصصی طب سنتی و مکمل احداث شده‌اند و در این مراکز خدماتی همچون مشاوره مزاج شناسی، تغذیه، تجویز گیاهان دارویی، مشاوره سبک زندگی، حجامت، بادکش، فصد و زالو درمانی، ماساژ، طب سوزنی و معاینه بیماران انجام می‌شود.

وی افزود: بیشتر مراجعات مردم به سلامتکده‌ها مربوط به بیماری‌های عضلانی و اسکلتی، اختلالات روان‌شناختی، بیماری‌های داخلی مزمن همچون دیابت، سندرم متابولیک، درد مفاصل، افزایش وزن و امثال آن است و به طور معمول بسیاری از این بیماران نتایج رضایت بخشی از درمان‌های رایج در آنها دریافت نکرده‌اند.

دکتر یوسفی با بیان اینکه برخی از افراد با هدف پیشگیری مانند انجام حجامت به سلامتکده‌ها مراجعه می‌کنند ادامه داد: برای افرادی که فقط با هدف پیشگیری به سلامتکده‌ها مراجعه دارند توصیه می‌شود تا پایان شیوع کرونا نسبت به انجام موارد غیرضروری اقدام نکنند، اما مراجعه سایر بیماران به این مراکز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی منعی ندارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.