مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: فعالیت خودجوش مردمی رمز ماندگاری رشادت‌های دوران دفاع مقدس است.

فعالیت خودجوش مردمی رمز ماندگاری رشادت‌های دوران دفاع مقدس است

به گزارش قدس آنلاین، حسین‌علی یوسف علیزاده با اشاره به انگیزه‌های انقلابی نهفته در پویش‌های مردمی ازجمله پویش مشهد حسینیه سیدالشهدا (ع) اظهار داشت: پویش‌های مردمی باانگیزه‌ای انقلابی و جهادی از اول انقلاب تاکنون همیشه در خدمت ارزش‌ها، آرمان‌های انقلاب بوده‌اند، و تا زمانی که پویش‌ها در چارچوب حفظ ارزش‌ها، مبانی دینی و انقلابی باشند و حرکت کنند می‌توانند چنین هویتی را برای خود احراز کند.

وی افزود: شناخت معارف دینی، انقلابی و دفاع مقدس، مباحث حوزه شهید و شهادت، جهاد و ازخودگذشتگی یک وظیفه همان همگانی می‌باشد که راه افتادن پویش‌های مردمی چون پویش مشهد حسینیه سیدالشهدا(ع)   بسیار مغتنم است.

یوسف علی زاده با اشاره دستاوردهای بزرگ انقلاب با حضور مردم گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران عموماً در حوزه‌هایی موفق هستیم که حضور مردمی تقویت می‌شود، این مردم هستند که بانی یک کار قرار می‌گیرند و آن را انجام می‌دهند و همین حضور مردمی عامل موفقیت است. در جریان جنگ تحمیلی، وقتی مراحل موفقیت و فتوحات بزرگ طی شد که بستر حضور مردم در آن فراهم ایجاد گردید، تا زمانی که نیروهای نظامی و ارتش‌های حرفه‌ای در حال جنگ باهم بودن موفقیت حاصل نمی‌شد و موفقیت‌های اصلی در دفاع مقدس زمانی به دست آمد که مردم پا به عرصه وجود گذاشتند.

  

وی با تأکید بر اهمیت نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بیان داشت: در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس، شهید و شهادت، موفقیت زمانی حاصل می‌شود که مردم اقدام به فعالیت‌های خودجوش کنند، مانند پویش مردمی حسینیه سیدالشهدا (ع)، که اقدام به نصب پرچم که نشان شهادت حسینی، جهاد و مقاومت است در سر درب خانه‌ها می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی گفت: امام راحل فرمودند نهضت ما حسینی است، بنابراین انقلاب و شهیدان ما همگی حسینی است و این موضوع را می‌توانیم امسال هم‌زمان با چهلمین سال دفاع مقدس در هر خانه علاوه بر این‌که نماد حسینی داریم، نماد دفاع مقدس شهید شهادت و مدافعان حرم را نیز داشته باشیم و پویش‌های مردمی در فراگیری و اثرگذار این حرکت بسیار مهم نقش دارد.

 یوسف علیزاده ضمن اعلام همکاری و حمایت این بنیاد در جهت نشر و معرفی این پویش بیان داشت: بیشترین ظرفیت انعکاس و حرکت‌های بزرگ مردمی را رسانه‌ها انجام می‌دهند که می‌توانند با ایجاد مشارکت، فضای همدلی و تعاملی در فضای کشور موجبات نشر فرهنگ حسینی را فراهم سازند. رسانه و فضای مجازی تقویت‌کننده فضای تعاملی بین افراد جامعه و افزایش‌دهنده درک اصل حکومت دینی و انقلابی هستند که باید هر چه بیشتر فضای رسانه در این مسیر استفاده شود تا از مروجین فرهنگ حسینی باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در پایان اظهار داشت: در بعضی از کشورها قحطی بیماری ناسازگاری اجتماعی وجود دارد اما در کشور ما باوجود مشکلات، تعاملات اجتماعی و حرکت در جهت اصول دینی و انقلابی هنوز رنگ و بوی خود را دارد، به‌طور که مردم خودشان با رعایت مسائل بهداشتی در شرایط حال حاضر انسداد اجتماعی را ایجاد نکرده‌اند و همین امر موجبات برقراری نظام‌های عاطفی بین مردم می‌باشد تا بیشترین تاب‌آوری در بین مردم در شرایط وجود کرونا در جامعه به وجود آید.

منبع: تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.