مدیر گروه اطلاع رسانی بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آمادگی کامل برای رسیدگی به مبتلایان موج سوم کرونا در خراسان رضوی وجود دارد.

سومین موج کرونا در خراسان رضوی در روزهای آتی به اوج می رسد / افزایش ۲۰ درصدی بستری کرونایی ها در بیمارستان ها

قدس آنلاین _ وحید اکرمی: روز گذشته دکتر مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونای کشور اعلام کرد: "به اوج موج سوم کرونا در کشور رسیده‌ایم، میزان بیماران بسیار زیاد شده و بیمارستان‌ها پر شده‌اند، اوضاع اکنون از اسفند و فروردین هم بدتر شده است. " به همین منظور با دکتر حمیدرضا رحیمی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مدیر گروه اطلاع رسانی بیماری کرونا این دانشگاه تماس گرفته و وضعیت کرونایی مشهد و دیگر شهرستان های استان را از او جویا شدیم.

بستری کرونایی ها در بیمارستان ها ۲۰ درصد افزایش یافته است.

دکتر حمیدرضا رحیمی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین عنوان کرد:  در خراسان رضوی موج سوم کرونا هنوز به اوج نرسیده است. این استان باتوجه به اینکه از مرکز کشور دور و از استان های مرزی است و نیز اینکه این بیماری از مرکز ایران شروع و به اوج می رسد مدتی زمان لازم است تا وضعیت کرونایی خراسان رضوی را بغرنج کند.

وی ادامه داد: اکنون نواسانات خیلی خفیف روزانه که به آن نوسانات لرزه ای هم می گویند را در سطح شهر و در بیمارستان ها مشاهده می کنیم. تعداد مبتلایان هر روز کم و زیاد می شود اما باید گفت که در مجموع، آمار صعودی بوده و ابتلا به کرونا نسبت به روزهای گذشته رو به افزایش است. اکنون آمار بستری شدگان بر اثر ابتلا به کرونا نسبت به هفته های گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی در خصوص میزان آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مواجه با موج سوم کرونا تصریح کرد: آمادگی کافی در سیستم پزشکی هم در قسمت بهداشت وهم در قسمت درمان وجود دارد. حدود ۳ هزار تخت با درنظر گرفتن افزایش سرعت بستری بیماران مبتلا شده به کرونا در روزهای آتی پیش بینی شده است. با روسای بیمارستان های سطح شهر و مجموعه بحران بیمارستان ها، جلسه و در خصوص طرح ها و سیاست هایی که لازم است در هنگام اوج بیماری اعمال شود هماهنگ های لازم صورت گرفته است.

رحیمی افزود: بیشتر بیمارستان هایی که در موج دوم عمده فعالیت آنها معطوف به رسیدگی به بیماران کرونایی بود، اکنون در حال انجام فعالیت های عادی خود بوده و زیر بار کرونا نرفته اند. تنها در بیمارستان های امام رضا(ع) و شریعتی تعداد محدودی مبتلا به کرونا وجود دارد.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.