با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، رئیس سازمان صمت استان، فرماندار فریمان و جمعی از مسئولان اجرایی این شهرستان، دو واحد صنعتی در شهرک صنعتی کاویان در فریمان به بهره برداری رسید.

دو واحد صنعتی در فریمان به بهره برداری رسید/ بررسی روند احداث اداره محیط زیست فریمان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، همزمان با آخرین روز از هفته دفاع مقدس و در سفری یک روزه که مدیر کل حفاظت محیط زیست استان به منظور بررسی وضعیت زیست محیطی فریمان به این شهرستان داشت، دو واحد صنعتی به بهره برداری رسیدند.

 واحد صنعتی آرین پالایش خلیج فارس که روزانه حدود ۲۰ هزار لیتر روغن موتور دیزلی و بنزینی و نیز ضد یخ تولید می کند با اعتباری بالغ بر۱۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

همچنین شرکت ترشیزیان کاخک که قابلیت تولید ۱۸تن  مایع اگزوز دیزل در طول شبانه روز را دارد نیز با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال با یک خط تولید با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، فرماندار فریمان و جمعی از مقامات شهرستان افتتاح شد.

بازدید از سیستم تصفیه خانه فاضلاب و بازچرخانی کارخانه نوبافت شادیلون که با ظرفیت های تصفیه روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ مترمکعب فاضلاب، ۱۰۰درصد فاضلاب تولیدی را بازچرخانی کرده و مجددا در مدار تولید قرار می دهد از دیگر برنامه های این سفر یک روزه به شهرستان فریمان بود.

بازدید از سیستم جمع آوری غبارات و تصفیه هوای این واحد نیز از دیگر برنامه های این سفر بود.

گفتنی است از سه دستگاه تصفیه هوای مستقر در واحد، دو دستگاه در مدار و در حال فعالیت است و یک دستگاه نیز در حال راه اندازی است و مجموعا مبلغ  ۱۰ میلیارد ریال برای هر دستگاه غبار گیر هزینه شده است.

تورج همتی همچنین در بازدید از روند پیشرفت فیزیکی پروژه مرکز تحقیقات زیست محیطی فریمان دستور پیگیری و مساعدت در خصوص تخصیص اعتبار لازم تا تکمیل پروژه احداث مرکز را صادر کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.