معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: توانستیم از محل سهمیه ماه محرم و صفر که جذبش محدود شده بود و به کندی انجام می‌شد، حدود ۱۰۰۰ تُن روغن را از چهار کارخانه داخل استان گرفته و تحویل شبکه دهیم.

توزیع ۱۰۰۰ تن روغن طی دو سه روز آینده در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین،  علی غفوری‌مقدم  در خصوص وضعیت روغن در بازار اظهار کرد: در چند روز اخیر کمبود توزیع روغن در شبکه به وجود آمد و طبیعتا هر زمان کمبود هست، افزایش قیمت نیز به وجود می‌آید. این مسائل موجب شد در بخش خانوار، صنف و صنعت با کمبود روغن مواجه شویم.

وی افزود: مادامی که کارخانجات روغن خام تحویل بگیرند، فرایند تولیدشان را انجام می‌دهند. گاه در این فرایند مشکل به وجود می‌آید. البته نمی‌توان به صورت قطعی گفت که روند تامین روغن خام مشکل داشته یا منتظر افزایش قیمت روغن بودند اما به هر صورت کمبود روغن ظرف دو، سه روز آینده برطرف خواهد شد.

غفوری‌مقدم بیان کرد: در جلسه هفته قبل و این هفته تنظیم بازار این موضوعات بحث شد، پیگیری‌هایی نیز اتفاق افتاد که بی‌نتیجه نبود و توانستیم از محل سهمیه ماه محرم و صفر که جذبش محدود شده بود و به کندی انجام می‌شد، حدود ۱۰۰۰ تُن روغن را از چهار کارخانه داخل استان گرفته و تحویل شبکه دهیم که ۵۰۰ تُن برای شهرستان‌ها و ۵۰۰ تُن برای خود مشهد است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: این میزان روغن برای نیاز خانوار است که از امروز توزیع آن از طریق شبکه تنظیم بازار شروع خواهد شد و ظرف دو تا سه روز آینده بخشی از طریق واحدهای صنفی که کالاهای تنظیم بازار توزیع می‌کنند و بخشی از طریق فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای وارد شبکه توزیع می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد که مقدار قابل توجهی از نیاز شبکه را جواب می‌دهد و بعد از آن این روند ادامه پیدا خواهد کرد. امیدواریم ظرف چند روز آینده وضعیت توزیع روغن در سطح شبکه به وضعیت عادی برسد.

وی بیان کرد: افزایش قیمت روغن نیز مطرح بود که تنظیم بازار کشور ۹ درصد به قیمت روغن اضافه کرده است. ما پیگیر هستیم تا ببینیم روغنی که کارخانجات تحویل ما می‌دهند مشمول افزایش قیمت هست یا نه. امیدواریم مشمول افزایش قیمت نباشد اما اگر بود با ۹ درصد افزایش جدید تحویل داده می‌شود، وگرنه با قیمت قدیم وارد شبکه خواهد شد.

غفوری‌مقدم گفت: همزمان از طریق استانداری و سازمان صمت استان در حال انجام مکاتبات متعددی با مقام عالی وزارت، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران و معاون بازرگانی داخلی وزارتخانه هستیم تا سهمیه روغن خام خوبی را برای کارخانجات روغن نباتی استان بگیریم تا تولید و در نهایت تزریق روغن به صورت مستمر با اولویت خانوار و بعد صنف و صنعت انجام شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.