دختر رهبر جمعیت اسلامی نیجریه از وضعیت بد سلامت جسمانی والدین خود در زندان به دلیل محرومیت از امکانات پزشکی خبر داد.

دختر شیخ زکزاکی: پدر و مادرم شرایط بسیار وخیمی دارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «سهیلا زکزاکی» دختر شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر جمعیت اسلامی نیجریه از شرایط بد جسمانی پدر و مادر خود خبر داد و گفت آنها در زمان دستگیری زخمی بودند و حالا به دلیل اهمال پزشکی و محرومیت از مراقبت‌های درمانی و پزشکی در شرایط بسیار وخیمی به سر می‌برند.

به گفته او، شیخ زکزاکی در زندان دو بار دچار سکته مغزی شده و از مسمومیت خونی با سرب به دلیل باقی ماندن گلوله‌های متعدد در بدنش رنج می‌برد. همسر زکزاکی نیز که پنج گلوله در بدنش دارد باید هرچه سریعتر تحت عمل جراحی قرار گیرد، اما چنین اقدامی صورت نمی‌گیرد.

سهیلا زکزاکی ادامه داد مادرش از آرتروز در مفاصل نیز رنج می‌برد و سه سال پیش می‌بایست تحت عمل جراحی برای تعویض مفصل زانو قرار می‌گرفت اما این طور نشد و او حالا بر روی ویلچر است.

شیخ زکزاکی در ۲۲ آذر سال ۱۳۹۴ در حالی که از عزاداران حسینی در منزل خود استقبال می‌کرد، مورد هجوم نیروهای امنیتی نیجریه‌ای قرار گرفت و به مکان نامعلومی منتقل شد. او چندی پیش برای درمان به هند منتقل شد اما پس از کارشکنی مسئولان بیمارستان در هند، بدون پیگیری درمان خود، هند را ترک کرد و به زندان بازگشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.