۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 723842

نائب الزیاره ایم

محمدصادق براتی/ معاون زیارت استانداری خراسان رضوی

یکی از راه های افزایش معنویت فردی و اجتماعی پیاده روی برای زیارت است و اگر این پیاده روی به قصد قربت و برای رضای خدا و کسب معرفت باشد قطعا تقویت کننده جامعه اسلامی خواهد بود.

در پیاده روی دهه آخر ماه صفر اجتماع دینی زائران شکل می‌گیرد و تقویت کننده جامعه اسلامی است و این اجتماع همراه با شعور تقویت کننده بنیان های دینی یک جامعه است.
انسان‌ها تشنه معنویت هستند و ترسیم و زمینه سازی یک مسیر درست در تحقق اهداف دینی میتواند این تشنگان معنویت را سیراب نماید.

در سالهای گذشته افرادی که نمی‌توانستند در مراسم پیاده روی اربعین در کربلا حضور پیدا کنند برای اینکه در همان شرایط معنوی و در قالبی دیگر خود را نشان دهند   در پیاده روی دهه پایانی ماه صفر شرکت می کردند.
هرساله مردم ولایتمدار مشهد نیز میزبان سیل عظیم عاشقان و دلدادگان حضرت رضا(ع) در مشهد بودند اما امسال وجود بیماری کرونا شرایط را به گونه ای دیگر رقم زد.
متاسفانه با شیوع این بیماری، علی‌رغم آمادگی تمامی دستگاه‌ها وکمیته‌های ۱۴ گانه ستاد دهه پایانی ماه صفر استان، نمی توانیم پذیرای زائران پیاده آن حضرت باشیم.
هم ساله این روزها زائران از جای جای ایران یا چه بسا سایر کشورها راهی مشهد می‌ شدند. هوای سرد، برفی یا بارانی برایشان تفاوتی نداشت چون قدم‌هایشان عاشقانه در مسیر تشرف به مشهد برای زیارت امام مهرمانی‌ها بود.
اما امسال زائران دلهای خود را از راه دور راهی صحن و سرای حضرت می کنند و به حضرت سلام میدهند و این موضوع قطعا وظایف ما را در قبال زائران بیش از پیش سنگین تر خواهد کرد.
 رسانه‌ها و خصوصا صدا وسیما در قبال مردم و زائران وظایف سنگینی برعهده دارند و قطعا ستاد دهه پایانی ماه صفر با تمهیداتی که اندیشیده تمامی ظرفیت ها را بکار خواهد بست تا زائران از سراسر کشور بتوانند از راه دور به راحتی با حضرت ارتباط برقرار کنند.
همانطور که در این مدت بارها از همه زائران حضرت رضا (ع) درخواست کردیم که با توجه به شیوع بیماری کرونا و خستگی کادر درمان از سفر به مشهد مقدس خودداری کنند،تلاش کردیم با ارائه برنامه های جایگزین فضای کشور را آماده عزاداری به ساحت مقدس آن مضجع نورانی نمائیم.
اعزام ۸۰ هیئت ازخادمان و خدمتگذاران به سراسر کشور و اهدای هدایای متبرک در این ایام و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در حرم مطهر و پخش آن از سوی رسانه ملی و استانی و ده ها مراسم دیگر بخشی از برنامه های تدارک دیده شده در این ایام برای زائران حضرت در اقصی نقاط کشور است.
هیئات مذهبی و تشکل های دینی در مشهد نیز در این ایام تلاش کنند که با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی ضمن برپایی مراسمات باشکوه، سلامت جامعه و عزاداران را در اولویت فعالیت های خود قرار دهند تا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و براساس دستورالعمل های ابلاغی بتوانیم برنامه های فرهنگی مناسبی در ایام عزای اهل بیت( س) در دهه پایانی ماه صفر داشته باشیم.
امیدواریم با ریشه کن شدن این بیماری در سالهای آینده بتوانیم همچون گذشته با تمام توان به زائران امام رئوف  خدمت رسانی نمائیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.