امروزه پیروان اهل بیت(ع) به عشق و مودت و محبت به این خاندان پیامبر(ص) معروف شده‌اند زیرا آنان با احیاء خاطره‌ها و مناسبت‌ها در سالروز شهادت و میلاد آن بزرگواران، غم و اندوه و شادی خود را ابراز می‌دارند.

عاشورا شاخص‌ترین نشانه عشق شیعیان به اهل بیت(ع) است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله محمد حسن اختری در نخستین اجلاس مجازی علمی زیارت اربعین با عنوان «عاشورا؛ هویت ما» با بیان اینکه ویژگی‌های بسیار با اهمیتی در هویت پیروان اهل بیت(ع) و شیعه وجود دارد، اظهار می‌کند: در میان همه مسلمانان، شیعیان با هویت و صفاتی مانند مودت و محبت به اهل بیت عصمت و طهارت و حضرت محمد(ص) شناخته می‌شوند. صفاتی که در آیه ۲۳ سوره شوری معروف به آیه مودت نیز به آن تاکید شده است. در این آیه بیان شده که به ازای آن رسالت پاداشی از شما خواستار نیستم مگر دوستی درباره خویشاوندان و هر که نیکی به جای آورد و طاعتی اندوزد برای او در ثواب آن خواهیم افزود، قطعاً خدا آمرزنده و قدرشناس است.

وی اضافه می‌کند: امروزه پیروان اهل بیت(ع) به عشق و مودت و محبت به این خاندان پیامبر(ص) معروف شده‌اند زیرا آنان با احیاء خاطره‌ها و مناسبت‌ها در سالروز شهادت و میلاد آن بزرگواران، غم و اندوه و شادی خود را ابراز می‌دارند که بزرگترین این مراسم‌ها در عاشورا و اربعین تجلی می‌یابد.

مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا با تاکید بر اهمیت زیارت و بازگو کردن خاطرات سوزناک مظلومیت اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) تصریح می‌کند: شاخصه هویت اهل بیت(ع) ایمان و اعتقاد به فضیلت پیامبر(ص) و امام علی(ع) بر همه یاران و صحابه و پیروان رسول الله(ص) یکی دیگر از این ویژگی‌ها و شاخصه‌ها می‌باشد. از دیگر شاخصه‌های هویت اهل بیت(ع) ایمان و اعتراف به مرجعیت علمی اهل بیت(ع) نزد همه مذاهب و علماء و اندیشمندان است زیرا اهل بیت(ع) عالمان و اعلم خلق خدا در روی زمین هستند. سرلوحه آنان امام علی(ع) به عنوان باب مدینه العلم (انا مدینه العلم و علی بابها) فرمود: انا اعلم به طرق السماء فی الارض که این اعلمیّت و جامعیت مورد پذیرش همه صحابه و جهانیان است.

دبیر سابق مجمع جهانی اهل بیت(ع) یادآور می‌شود: در قرن دوم هجرت شاهد هستیم همه امامان و رهبران علمی و فقهاء زمان و در آن دوران ائمه مذاهب اربعه و دیگر امامان و صاحبان مکاتب فقهی همه از شاگردان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) هستند که تاریخ به این حقیقت گواهی می دهد.

آیت الله اختری در پایان می‌گوید: شاخص هویت پیروان اهل بیت(ع) اعتقاد به مهدویت و ظهور امام زمان و حجت خدا بر زمین است. به همین دلیل باید به نقش آیندهسازی، امید بخشی و روح افزایی اندیشه ظهور امام عصر(عج) برای جامعه و آینده بشریت تاکید بیشتری کرد. اهل بیت(ع) ویژگی‌ها و خصوصیات زیادی دارند که در هویت پیروان اهل بیت(ع) تجلی یافته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.