استاد حوزه علمیه قم با اشاره به هشدار پیامبر اکرم (ص) در موقعیت دیگری نسبت به ضایع شدن نماز و کم توجهی به اقامه نماز در جامعه و شهوت پرستی، گفت: امروز نیز با این مشکل در جامعه مواجه هستیم.

هشدار پیامبر اکرم(ص) نسبت به کم‌توجهی به اقامه نماز در جامعه و رواج شهوت‌پرستی

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام ناصر رفیعی در مراسم عزاداری که به مناسبت سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و برخی نمایندگان خراسان رضوی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت این مناسبت، با اشاره به هشدار پیامبر اکرم (ص) نسبت به ضایع شدن نماز و کم توجهی به اقامه نماز در جامعه و شهوت پرستی، گفت: امروز نیز با این مشکل در جامعه مواجه هستیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) پیش از رحلت نگرانی و ترس خود را از رواج چهار پدیده در امت اسلامی اعلام کردند، ادامه داد: ایشان در مواردی از جمله حب مال و مقام، هوای نفس، قطع رحم و بدعت و خرافه هشدار دادند.

وی با تاکید بر اینکه در دوران صدر اسلام و ورود مهاجران به مدینه برخی از آنها هیچ‌گونه امکانات و دارایی مادی نداشتند، اما هنگام مرگ برخی از مهاجران ثروت‌های غیر قابل شمارش فراهم آورده بودند، خواستار توجه جوانان به مباحث تاریخی شد.

رفیعی اضافه کرد: در پی شیوع مال و مقام پرستی بود که برخی جنگ‌ها در میان جامعه اسلامی رخ داد، جنگ جمل در دوران زمامداری حضرت امام علی(ع) تجلی حب مال و مقام بود که برای برخی به وجود آمد.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه باید برای کم توجهی به ارحام و خویشاوندان و رواج روابط خارج از ازدواج در جامعه هشدار داده شود، تصریح کرد: شیوع و گسترش فرقه‌های دروغین در کشور زیاد است، منشاء برخی مشکلات در کشور فقط تحریم نیست، بلکه سوء تدبیر و بی برنامگی نیز است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.