زاهدان- هر سال در ماه ربیع الاول به مناسبت میلاد پیامبر اسلام (ص) در فاصله ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول در ایران و بسیاری از کشورهای اسلامی هفته وحدت برگزار می شود چرا که به اعتقاد اکثریت اهل سنت ۱۲ ربیع الاول و به نظر اکثریت اهل شیعه ۱۷ ربیع الاول روز میلاد پیامبر اسلام (ص) است و این امر سبب شد تا امام خمینی(ره) با نام گذاری این ایام به نام هفته وحدت بر لزوم انسجام بیش از پیش جهان اسلام صحه گذارند.

اتحاد مسلمانان سبب عزت امت اسلام می شود؛ حفظ وحدت وظیفه ای همگانی

قدس آنلاین-گروه استان ها: تحریک تعصبات فرقه‌ای، شیعه و سنی و دامن زدن به اختلافات نژادی، قومی از جمله حربه‌های دشمنان اسلام برای تخریب انسجام مسلمانان با یکدیگر بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با هدایت‌ها و توصیه‌های امام راحل و بعد از ایشان نیز با رهنمودهای مقام معظم رهبری در قالب وحدت بین مسلمانان، بدون وارد شدن آسیب جدی به جهان اسلام خنثی شد. 

به برکت انقلاب اسلامی و تاکید بر وحدت و همدلی مسلمانان به عنوان یکی از آرمان‌های امام راحل سایه اختلافات بین مسلمانان ایران رخت بربسته و همه با دوستی و اخوت در کنار هم زندگی می کنند.

دشمن با اسلام خواهان مشکل دارد

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دشمن با همه اسلام و اسلام خواهان مشکل دارد و همواره در صدد ضربه زدن به همه امت اسلام است اظهار کرد: به همین سبب حفظ وحدت یک وظیفه همگانی است و باید برای تقویت آن تلاش و با تفرقه افکنی مبارزه کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محامی گفت: وحدت باید در قول و عمل خود را نشان دهد و تنها مختص هفته وحدت نیست بلکه باید شرح صدر داشته باشیم و بتوانیم افکار و عقاید مختلف را تحمل و از توهین و سوءظن به همدیگر پرهیز کنیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌ و بلوچستان و امام جمعه زاهدان اظهار کرد: مسلمانان و کشورهای اسلامی با اتحاد و همدلی در مقابل جبهه کفر از کیان اسلامی دفاع کنند و این کار نه یک تاکتیک مقطعی بلکه یک راهبرد مستمر خواهد بود

وی بیان کرد: خداوند پیامبر گرامی اسلام(ص) را برای هدایت جوامع بشری فرستاد و قرآن کریم را نیز ابزار کار قرار داد و آن را یکی از مصادیق و محورهای وحدت اعلام کرد که طبق اراده الهی از هر گونه تحریف مصون مانده و مردم نیز از گذشته تاکنون ارادت خود را به قرآن حفظ کرده اند.
عضو هیات علمی جامعه المصطفی گفت: در احکام دین اسلام مشترکات زیادی وجود دارد که همه اینها مایه وحدت است به طوری که خداوند متعال تاکید فرموده در جامعه اسلامی تفرقه ایجاد نکنید که باعث ایجاد فاصله و اختلاف می‌شود و شما را سست و آسیب پذیر خواهد کرد.

اتحاد کشورهای اسلامی سبب عزت امت اسلام می شود

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان نیز با بیان اینکه اختلاف میان مسلمانان و کشورهای اسلامی در شرایط کنونی خیانت بزرگی است اظهار کرد: اتحاد کشورهای اسلامی سبب عزت امت اسلام، عزت پیامبر اکرم(ص) و شوکت دین اسلام می‌شود.

به گزارش دفتر امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی بر لزوم اتحاد امت اسلامی تاکید کرد و اظهارداشت: پیامبر اکرم(ص) رحمة‌للعالمین است که سبب وحدت جهانیان با یکدیگر شدند لذا اهانت به حضرت محمد(ص)اهانت به همه‌ مسلمانان بوده بنابراین  مسلمانان باید با یکدیگر متحد شوند.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: اگر مسلمانان و کشورهای اسلامی با هم متحد می‌بودند قدرت بزرگی محسوب می‌شدند سران کشورهای اسلامی باید از خودشان رشد و درایت بیشتری نشان دهند و در مقابل اهانت‌هایی که می‌شود با هم متحد شوند.

نتیجه تفرقه آوارگی است

امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان نیز با تبریک سالروز میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و گرامیداشت هفته وحدت اظهارداشت: وحدت اسلامی حول محور دین و مشترکات اسلام، عامل مؤثر در پیشرفت مادی و معنوی مسلمانان است.

مولوی عبدالصمد کریم‌زایی عنوان کرد: علما، اندیشمندان و نخبگان باید با همفکری و آگاهی، تلاش عمیقی در جهت وحدت اسلامی انجام دهند و موارد اختلاف را تا آنجا که ممکن است از بین ببرند و زمینه های وحدت را در جهت ایجاد دوستی و هماهنگی و نزدیک کردن قلوب به یکدیگر در همه سطوح ایجاد کنند.

وی گفت: نتیجه تفرقه عذاب و آوارگی است و مسلمانان برای پیروزی در مقابل جبهه استکبار باید متحد و همدل باشند.

امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر بیان کرد: دشمنان اسلام از اختلاف بین مسلمانان بهره می‌گیرند و به ساحت نبی مکرم اسلام (ص) توهین می‌کنند اگر امت اسلام یکپارچه باشند هیچ دشمنی نمی‌تواند به پیامبر ما توهین کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.