فرماندار گناباد گفت: با عنایت به شرایط بحرانی و شیوع موج سوم ویروس همه‌گیر کرونا و افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ محدودیتهای کرونایی مشاغل در این شهرستان افزایش یافت.

محدودیتهای کرونایی مشاغل در گناباد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، حامد قربانی افزود: بر اساس ابلاغ ستاد کرونای استان خراسان رضوی در شهرستان گناباد مانند ۶ شهرستان دیگر این استان،  محدودیتهای کرونایی در فعالیت گروههای شغلی از روز چهارشنبه به مدت ۱۰ روز اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: محدودیت فعالیت گروههای شغلی سه و چهار از سه روز گذشته در گناباد آغاز شده است و محدودیت فعالیت گروه شغلی دو از امروز چهارشنبه آغاز و تا ۲۳ آبان ماه جاری ادامه می یابد.

فرماندار گناباد این گروههای شغلی را شامل پاساژها، مرکز خرید و فروش غیر مواد غذایی، تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاهها، خیاطی، مساجد و مصلی‌ها، قنادی با فروش شیرینی تَر، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری (اغذیه فروشی، رستورانها، آش و حلیم و نظایر آنها)، آرایشگاههای مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره‌گذاری خودرو، فروش فرش و موکت ذکر کرد.

قربانی سایر این مشاغل را شامل فروشگاههای عرضه اسباب بازی، خرده فروشی وسایل بازی، فروش لوازم خانگی و انواع پوشاک، خدمات چاپ دیجیتال، و فعالیتهای خدماتی وابسته به چاپ، تزئینات داخلی ساختمان و نظایر آنها دانست.

وی ادامه داد: محدودیت‌هایی که از سوم تا نهم آبان ماه جاری به دلیل وضعیت قرمز این شهرستان از نظر شیوع ویروس کرونا اعمال شده بود به دلیل استمرار این وضعیت یک هفته دیگر تمدید شد.

فرماندار گناباد گفت: بر این اساس تعطیلی فعالیتهای بخش‌های مختلف فرهنگی،  آموزشی،  مدارس و دانشگاههای شهرستان گناباد هفته آینده هم ادامه دارد و فعالیتهای آموزشی آنها به صورت مجازی برگزار می شود.

قربانی افزود: بر این اساس مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای،  زبانکده‌ها و سایر آموزشگاهها،  کتابخانه های عمومی، سینما و مراکز نمایش و تئاتر، باغ تالارها و تالارهای پذیرایی نیز در این مدت تعطیل است و برگزاری آیین‌های جمعی مذهبی و اجتماعی نیز در گناباد ممنوع است و استخرهای سرپوشیده، شهربازی و کافه‌ها نیز تعطیل هستند.

وی تعطیلی جمعه بازار و آرامستانها را از دیگر محدودیتها ذکر کرد و ادامه داد: نماز جمعه این هفته هم مانند دو هفته گذشته در گناباد اقامه نمی شود.

فرماندار گناباد گفت: حفظ سلامت عمومی در اولویت قرار دارد و با بخشهایی که با رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی سلامت جامعه را به مخاطره بیندازند با قاطعیت و بدون چشم پوشی برخورد می شود.

هم اکنون در گناباد سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌های ویژه برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان علامه بهلول گنابادی فعال است.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۴۲۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۳۶ هزار و ۱۶۰ تن رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.