کارشناس امور دینی گفت: توهین به پیامبر اسلام(ص) و قرآن کریم توهین به همه پیامبران و کتب آسمانی است که هیچکس حق ندارد این کار را انجام دهد اما کسی که خوی وحشی گری دارد این کار را می‌کند.

لیبرال دموکراسی جوابگوی نیازهای بشریت نیست/اگر مسلمانها کنار یکدیگر باشند، قدرت بزرگی خواهند بود

حجت الاسلام احمد صادقی علویجه کارشناس امور دینی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین، با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری در مورد وجود انگیزه‌های سیاسی در پس اهانت‌های فرانسه به ساحت مقدس اسلام تصریح کرد: جریان اسلام هراسی و تحریف اسلام از جانب استکبار به معنای واقعی کلمه در همه ابعاد در حال انجام است و این موضوع چیز تازه‌ای نیست البته پیش از پیروزی انقلاب اسلامی هم این جریان به شکل خفیف وجود داشت، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی به خاطر اینکه این انقلاب پیام بسیار نویی را به آحاد بشریت ارسال کرد، باعث شد جریان استکبار و به تعبیری غرب درصدد آن برآید تا جایی که امکان دارد مانع از انتقال پیام نورانی انقلاب اسلامی به بشریت شده، از تأثیر آن بکاهند.

حجت الاسلام صادقی علویجه افزود: از این رو آنها در همه زمینه‌ها شروع به اسلام هراسی و تحریف اسلام کردند. علاوه براین موج اسلام خواهی و حق طلبی در بین جوامع بشری امروز به معنای واقعی کلمه بوجود آمده و آیه کریمه : «یدخلون فی دین الله افواجا» محقق شده و مردم با همه اسلام هراسی‌ها در غرب، دارند فوج فوج به سمت اسلام می آیند. بنابراین جریان استکبار ساکت نمی‌نشیند یعنی نه فقط از طریق تحریف و اسلام هراسی، بلکه از طریق ایجاد تفرقه میان مسلمانان نیز درصدد جلوگیری از رشد اسلام هستند. آنها قبل از انقلاب گروه تکفیری وهابیت را بر بخشی از دنیای اسلام حاکم کردند و پس از آن هم داعش را ایجاد کردند تا به تعبیر خود بگویند که اسلام گراها وحشی هستند و در همین حین کشورهای اسلامی را درگیر آن کردند.

کارشناس امور دینی ادامه داد: در این راستا اگر بخواهیم به طور خاص کشورهای غربی را بررسی کنیم فرانسه را مثال می‌زنیم که خود درگیر بسیاری از مشکلات است؛ به گونه ای که در موضوع آزادی آنجا با مشکل جدی روبه روست و مشکلات اقتصادی زیادی وجود دارد. به تعبیری می‌توانیم بگوییم که لیبرال دموکراسی جوابگوی نیازهای بشر نیست. به همین خاطر آنها برای اینکه بر این مشکلات خود سرپوش بگذارند، آشکارا با منادی صلح و کسی که خیال می‌کنند از وی یعنی پیامبر گرامی اسلام صل الله علیه وآله وسلم لطمه می‌خورند، مقابله می‌کنند. طبیعتا آنها برای ادامه بقای خود این سیاست را اتخاذ کرده‌اند اما ما نباید فراموش کنیم و حواسمان فقط به یک کاریکاتور معطوف باشد، بلکه باید توجه داشته باشیم که آنها در پس این اقدام وقیح به دنبال پیاده کردن نقشه‌های شوم خود هستند تا اولاً اختلاف بین شیعه و سنی را تقویت کنند و دوم آنکه جنایت‌های رژیم سفاک صهیونیستی در فلسطین و آل سعود در یمن  را تحت پوشش خبری این مسئله قرار دهند و از نگاه مردم دور شود.

وی در ارتباط با نظر مقام معظم رهبری در مورد اعتراضات خوب جوامع اسلامی به اهانت‌های فرانسوی و پویا بودن این جوامع گفت: در تمام دنیای اسلام اعتراضات بسیاری صورت گرفت و هدف اول آنها که ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی بود ناکام ماند و این نشانه هوشیاری و پویایی جامعه اسلامی است که باید با حفظ وحدت بیشتر دشمن را از خود دور کنیم. دشمن ما دشمن داخلی نیست بلکه دشمن ما کسانی هستند که در مقابل اسلام قرار گرفته اند، یعنی همین دولت‌های استکباری و رژیم‌های سفاک که نمی‌خواهند مسلمان‌ها روی خوش ببینند.

حجت الاسلام صادقی علویجه در ادامه به تبیین تعبیر مقام معظم رهبری از اهانت‌های فرانسه با عنوان وحشی‌گری فرهنگی و جاهلیت مدرن پرداخت و توضیح داد: افسارگسیختگی و اینکه هیچکس برای خود حدو مرزی قائل نباشد، توهین به مقدسات و کسانی که به این مقدسات احترام قائل هستند، حقیقتاً این یک نوع وحشی‌گری است. گاهی اوقات فتنه‌ای صورت می گیرد که از هزار بمبگذاری و عملیات تروریستی تأثیرات بدتری دارد. قرآن کریم می فرماید: «الفتنة اشد من القتل». فرانسه و رئیس جمهور آن می‌خواهد یک فتنه جهانی را روشن کند، توهین به پیامبر اسلام(ص) توهین به همه پیامبران عالم است، توهین به قرآن کریم توهین به همه کتب آسمانی است و هیچکس حق ندارد این کار را انجام دهد؛ اما کسی که خوی وحشی گری دارد این کار را می‌کند. فراموش نکنیم فرانسوی‌ها هنگامی که به الجزایر حمله و آنجا را اشغال کردند شاید بیش از یک میلیون انسان را قتل عام کردند، خوب از همینجا می تواند به خباثت و خوی وحشی گری آنها پی برد، از طرفی دیگر تمسک به سیاست فتنه انگیزی نیز در رأس سیاست‌های سردمداران آنها قرار دارد. این مرد خبیث خواست این فتنه را متوجه جامعه جهانی به ویژه مسلمان ها کند و دنیا را به سمت پرتگاه ببرد؛ اگر امت اسلامی آگاه و هوشیار نباشد این فتنه‌ها می‌تواند به نفع غربی‌ها نتیجه بخش باشد. مطمئن باشید که حتی قتل آن معلم فرانسوی هم از جانب خود همین مستکبران و با حمایت آنها بوده و هرگز این اقدام مورد تأیید مسلمان‌ها نیست.

کارشناس امور دینی با تأکید بر اهمیت دشمن شناسی در شرایطی اینچنینی گفت: ما هرجایی که لطمه خوردیم، به دلیل نشناختن دشمن و نقشه های آن بوده است. اولاً ما مسلمان‌ها باید به قدرت خود پی ببریم؛ اگر همه جوامع و دولت‌های اسلامی سر سوزنی دلسوز اسلام هستند باید به یاد داشته باشند که اگر ما در کنار یکدیگر باشیم قدرت بسیار بزرگی خواهیم بود، دوم اینکه باید دشمن خودمان و نقشه های او را بشناسیم تا در دام دشمن قرار نگیریم. به نظر من جامعه اسلامی اکنون هوشیارتر از قبل است و باید از حیث تبلیغات و رسانه نیز تلاش بیشتری انجام شود؛ به این معنا که سعی کنند جوانان اروپایی و آمریکایی را که اساساً با معارف اسلامی آشنایی ندارند، با این معارف و حقیقت اسلام آشنا کنیم و از طرف دیگر جنایت‌های دولتمردانشان را به آنها بشناسانیم. اینکه مقام معظم رهبری نامه نوشتند و جوانان فرانسه را مورد خطاب قرار دادند یک اقدام در همین راستاست و ما هم باید آنها را با حقیقت آشنا کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.