رییس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه از تامین اعتبار مرمت برج و باروی شهر تاریخی توس خبر داد.

بودجه لازم برای ادامه مرمت برج و باروی توس اختصاص می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، سعید جغتایی روز شنبه در بازدید از شهر تاریخی توس و مجموعه فرهنگی تاریخی آرامگاه فردوسی در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: اقدامات خوبی در شهر تاریخی توس و مجموعه آرامگاه فردوسی از محل اعتبارات ملی و استانی آغاز شده است.

وی بدون اشاره به میزان اختصاص بودجه در این زمینه ادامه داد: پروژه احیای برج و باروی توس نیز از محل اعتبارات ملی آغاز شده و برای تداوم مرمت و احیا در سال آینده نیز برای آن اعتبار تخصیص خواهد یافت.

رییس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه همچنین برای تامین اعتبار ساخت هشت موزه شهرستان های خراسان رضوی که بیش از ۶۵ درصد پیشرفت دارند و نیز مرکز ملی گوهرسنگ‌ها در این استان قول مساعد داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی نیز در این بازدید گفت:دولت‌های یازدهم و دوازدهم توجه ویژه‌ای به شهر تاریخی توس و آرامگاه فردوسی داشته‌اند که منجر به توسعه و آبادانی آن شده است.

ابوالفضل مکرمی‌فر افزود: در دولت دوازدهم تاسیسات آرامگاه فردوسی با هزینه حدود ۳۰ میلیارد ریال نوسازی شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای احیای برج و باروی توس نیز حدود ۳۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال نیز برای پروژه‌های بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی و مسیر دسترسی به ارگ کهندژ توس با مشارکت شهرداری مشهد هزینه شده است.

اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی اجرای عملیات مرمت برج و باروی شهر باستانی توس را از مهر ماه پارسال آغاز کرده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.