ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: هزار و ۵۰۰ تن مواد اولیه، ۲۰۰ تن ماشین آلات و ۱۵۰ تن قطعات و کالاهای واسطه‌ای مانده در گمرک استان با مجوز اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت آماده ترخیص است.

۱۸۵۰ تن کالای مورد نیاز تولید در گمرک خراسان رضوی آماده ترخیص است

به گزارش قدس آنلاین، امید جهانخواه افزود: با توجه به تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به تازگی ابلاغ شده است، همه کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز واحدهای تولیدی که تا ۱۰ آبان ماه دارای قبض انبار است براساس اولویتهای اعلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت با استفاده از ارز صادراتی یا ارز متقاضی یا ارز تامین شده بانک مرکزی به صورت درصدی از گمرک قابل ترخیص است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: همچنین ترخیص همه مواد اولیه، اجزا و قطعات و ملزومات مرتبط با بخش تولید با تشخیص و تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت از گمرک به صورت درصدی و بدون دریافت کد رهگیری بانک قابل انجام خواهد بود.

وی اظهار کرد: میزان کالاهای متروکه در خراسان رضوی مانند مواد شیمیایی، کامیون کشنده، هواپیما و پشم مربوط به سال ۱۳۹۵ تاکنون بوده که شامل ۲۲۰ تن کالا در سال ۹۵، ۲۰ تن کالا در سال ۹۶، ۴۰ تن کالا در سال ۹۷ و ۵۰ تن کالا در سال ۹۸ است.

جهانخواه در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر چگونگی امکان ترخیص کالاهای متروکه از گمرک خراسان رضوی افزود: این کالاها طبق قانون می‌بایست تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی شود تا از طریق این سازمان به فروش برسد.

وی ادامه داد: این کالاها بر اساس اظهارنامه گمرک، متروکه اعلام شده و منتظر تحویل به سازمان جمع آوری و فروش تملیکی است.

خراسان رضوی پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد و دو بازارچه مرزی در تایباد واقع در مرز افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.