وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه گام دوم انقلاب اسلامی را مستحکم‌تر و با عزمی راسخ‌تر برمی‌داریم، تأکید کرد: برای خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی، بی‌ حضور کتاب پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

روح فرهنگ‌پرور ایرانی هیچگاه در بحران‌ها متوقف نشده است

قدس آنلاین: به گزارش مؤسسه خانه کتاب و ادبیات جمهوری اسلامی ایران، سید عباس صالحی در پیامی به بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، گفت: کتاب پدیده شگفت‌انگیز و اعجازگر همه دوران‌ها است؛ بشر دانش خود را با کتاب ثبت و منتقل کرده و کتاب در هر تمدنی چراغ راهنما و حافظ میراث معنوی و فرهنگی آن بوده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه این پیام آورده است: در جهان امروز نیز بر این باوریم که کتاب، محور نوآوری‌های شروع سده جدید بوده و محتوای مورد نیاز همه آنها با ذهن خلاق نویسندگان پدید آمده است. به بیان دیگر کتاب هم محتوا را تامین می‌کند و هم چرخه‌های اقتصادی صنایع فرهنگی را به گردش در می‌آورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه اکنون که به برکت خون شهیدان این سرزمین و انفاس قدسی امام راحل و هدایت‌های مقام معظم رهبری«مدظله العالی»گام دوم انقلاب اسلامی را مستحکم‌تر و با عزمی راسخ‌تر برمی‌داریم، تاکید کرد: نیک می‌دانیم که برای خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی، بی‌حضور کتاب پیشرفتی حاصل نخواهد شد و برای ایجاد آینده‌ای روشن برای نسل‌های بعدی، کتاب‌های خوب، آگاهی و توانایی جوانان آینده‌ساز این ملک را افزایش داده و جامعه را به کمال و سعادت خواهد رساند.

صالحی در ادامه این پیام تصریح کرد: به رغم همه مشکلاتی که کشور عزیزمان در سه سال اخیر با آنها مواجه شده، از تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا تا بیماری فراگیر کرونا و اثرات سوء آن بر اقتصاد کشور که فرهنگ و کتاب و پدیدآوران ارجمند آن نیز از این آسیب برکنار نبوده‌اند، هر چند آهسته‌تر اما مستحکم‌تر به راه خود ادامه می‌دهیم. چرا که روح فرهنگ‌پرور ایرانی هیچگاه در بحران‌ها متوقف نشده و هم‌چنان فرهنگ و کتاب پویا، زنده و پایدار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دراین پیام با قدردانی از تمام تلاش‌های خالصانه‌ای که از سوی نهادها، انجمن‌ها و صنوف و نیز پدیدآورندگان کتاب در این سال‌ها شکل‎گرفته است،‌تاکید کرد: خود را وام‌دار کتاب، این انیس و دوست بی‌صدا، اما پرمحتوا می‌دانیم. پس برای تکریم قلم و اندیشه گرد هم می‌آئیم، هم‌اندیشی می‌کنیم و نسبت به رفع مشکلات، با تلاش مضاعف به یاری فرهنگ و اندیشه می‌شتابیم.

این گزارش می افزاید: قرار است پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت آغاز بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، توسط ایوب دهقانکار دبیر هفته کتاب قرائت شود.

همچنین این پیام از سوی مدیران ادارات کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی استان ها نیز به صورت همزمان قرائت می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.