مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: یارانه خرید کتاب اختصاص یافته به این استان در طرح ملی پاییزه خرید کتاب نسبت به طرح خرید تابستان امسال چهار برابر شده است.

یارانه خرید کتاب در خراسان رضوی چهار برابر شد

به گزارش قدس آنلاین، جعفر مروارید امروز  در مراسم آغاز طرح ملی پاییزه خرید کتاب در مشهد افزود: امسال ۱۲ میلیارد ریال یارانه خرید کتاب در این طرح به استان خراسان رضوی اختصاص یافت.

وی با اشاره به ویژگیهای این طرح ادامه داد: به دلیل شیوع کرونا و تاکیدی که بر حفظ سلامت مردم شده است، طرح پاییزه امسال به صورت ویژه برگزار شده و با حمایت بیشتر از ناشران و کتابفروشی‌ها همراه است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مردم در مدت یک هفته‌ای اجرای این طرح فرصت دارند به صورت مجازی و از طریق سایتهای خرید کتاب یا به صورت حضوری و رعایت پروتکلهای بهداشتی از کتابفروشی‌های شرکت کننده در این طرح کتاب مورد نظر خود را با یارانه‌ای که به آن اختصاص یافته است، خریداری کنند.

وی افزود: در طرح پاییزه خرید کتاب، شهرداری مشهد نیز مشارکت کرده تا به اجرای هر چه بهتر این طرح کمک کند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمندکردن یارانه نشر، طرح‌های فصلی فروش کتاب را توسط موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران آغاز کرد که در اجرای این طرح‌ها کتابفروشی‌ها می‌توانند در فروش کتاب به خریداران تخفیف دهند و مبلغ تخفیف داده شده را از این وزارتخانه دریافت کنند.

از ۲۴ تا ۳۰ آبانماه هفته کتاب نامگذاری شده و طرح ملی پاییزه کتاب نیز توسط ۸۲ کتابفروشی در خراسان رضوی در این هفته برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.