رئیس اداره خدمات کتابداری کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی از اهدای بیش از ۵۸ هزار نسخه کتاب از سوی واقفان فرهنگی به این کتابخانه از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

اهدای بیش از ۵۸ هزار نسخه کتاب توسط واقفان فرهنگی به کتابخانه‌های آستان قدس

به گزارش قدس آنلاین، عیسی اختری طوسی با بیان این مطلب گفت: کتابخانه آستان قدس رضوی ‌در طول زمان، انواع منابع اطلاعاتی شامل نسخ خطی، ‌کتاب‌های نایاب و نفیس و چاپ سنگی،‌ اسناد و مدارک تاریخی، مطبوعات،‌ اشیاء و آثار موزه‌ای و انبوه کتاب‌های چاپی معمولی را به شیوه‌های مختلفی تهیه کرده که عمده آن به صورت وقفی بوده است.
وی مراجعه حضوری کارشناس سازمان به موسسات و درب منازل اشخاص اهداکننده و دریافت منابع اهدایی توسط روابط عمومی سازمان در کتابخانه مرکزی و کتابخانه‌های وابسته درون شهری و برونشهری آستان قدس رضوی را زمینه‌های اهدای منابع مختلف اطلاعاتی عنوان کرد.
اختری طوسی، تکمیل فرم توسط اهداکننده، تفکیک در واحد اهداء و مبادله، تهیه فرم اعلام وصول را از مراحل دریافت منابع اهدایی عنوان کرد و افزود: یکی از اقدامات ارزشمندی که توسط اداره خدمات کتابداری در خصوص منابع اهدایی صورت می‌گیرد برگزاری نشست‌های کمیته‌ انتخاب کتاب از بین این منابع برای بخش‌ها و کتابخانه‌های سازمان است.
گفتنی است علوم اسلامی، اهل بیت(ع)، علوم قرآن و حدیث، علوم انسانی، ادبیات، تاریخ، اقتصاد از جمله موضوعاتی است که پیرامون آنها منابع متعددی توسط کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی جذب شده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.