۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰
کد خبر: 728010

در چهارماه نخست سال جاری، ۲۰۰ هزار واقعه ازدواج و ۳۵ هزار واقعه طلاق ثبت شده است؛ این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ۱۶۷ هزار ازدواج و ۳۷ هزار طلاق به ثبت رسیده است.

افزایش ازدواج و کاهش طلاق در ایام کرونا

شیوع ویروس کرونا با وجود اتفاقات تلخ و ناگوار، برخی فرصتهای تازه در سبک زندگی جامعه فراهم کرده است بطوریکه بسیاری از زوجهای جوان به دور از تجمل‌گرایی و متحمل نشدن هزینه‌های سنگین، زندگی مشترک خود را آغاز می کنند.

به گزارش قدس آنلاین؛ با وجود شیوع بیماری کرونا، تعداد ثبت ازدواج در دفاتر ازدواج و طلاق کشور (تا اواسط تیرماه) نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل افزایش و تعداد طلاق‌های ثبت شده نیز کاهش یافته است.

محمدمهدی تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش وجوانان ۶ مرداد ماه در این باره گفته بود: در چهارماه نخست سال جاری، ۲۰۰ هزار واقعه ازدواج و ۳۵ هزار واقعه طلاق ثبت شده است؛ این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ۱۶۷ هزار ازدواج و ۳۷ هزار طلاق به ثبت رسیده است.

به گفته این مسئول، در حوزه ازدواج با شعار «شروع زندگی بدون مراسم و تشریفات» به نوعی کرونا تبدیل به فرصتی برای ازدواج آسان شده است.

اعظم کریمی مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان نیز در این باره می گوید: تجمل‌گرایی و برگزاری مراسم‌های تشریفاتی در برخی خانواده‌ها به عنوان یکی از مهمترین موانع ازدواج و تشکیل خانواده محسوب می‌شد؛ اما شیوع کرونا این تجمل‌گرایی را در ازدواج جوانان کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه این روزها بسیاری از زوج‌های جوان بدون برگزاری مراسم عقد و عروسی زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند معتقد است شیوع این بیماری شاید یک فرصت برای تغییر سبک زندگی و تشکیل خانواده (به دور از تجمل‌گرایی) باشد.

به گفته کریمی، بیش از ۵۳۰ هزار ازدواج نیز در سال ۹۸ و ۱۷۴ هزار و ۸۳۱ مورد طلاق نیز در سال ۹۸ به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.