مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی از راه اندازی پویش "کتاب خون" در این استان خبر داد و گفت: در قالب این پویش، عضویت در تمامی کتابخانه های عمومی استان برای اهداکنندگان خون به صورت رایگان انجام می شود.

پویش "کتاب خون" در خراسان رضوی راه اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مجید عبدالهی افزود: این پویش همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی با هدف ترغیب کارکنان ادارات و شهروندان استان به امر خداپسندانه اهدای خون راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: در قالب پویش کتاب خون طبق هماهنگی با نهاد کتابخانه های استان از همه کتابخوان ها درخواست می شود به این پویش بپیوندند. 

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: با توجه به کاهش اهدای خون در استان به علت شیوع ویروس کرونا مردم کمتر به پایگاههای اهدای خون مراجعه می‌کنند و این موضوع باعث کاهش ذخیره خون در استان شده است.
وی با دعوت از عموم مردم فرهیخته و نیکوکار استان برای پیوستن به پویش "کتاب خون" اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح بخش مهمی از ذخایر خونی استان تامین گردد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز با استقبال از این پویش گفت: ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، ایجاد حس همدلی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و اشاعه سنت حسنه اهدای خون از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان افزود: نیاز به خون و کتاب همیشه هست و همانطور که مصرف خون در هر زمان و شرایطی برای نیازمندان ضروری است، تهیه کتاب و منابع اطلاعاتی نیز برای مردم لازم است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.