زنجان-رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان گفت: برای نجات از تحریم ها باید تجهیزات خود را به سمت  استحصال عناصر نادر خاکی سوق دهیم.

استحصال عناصر نادر خاکی راهکار عبور از تحریم هاست

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان در نشست خبری روز پنجشنبه با اشاره به اینکه  نظام مهندسی معدن ۴۱ هزار عضو دارد گفت: هزار و ۴۵ نفر عضونظام مهندسی معدن  استان زنجان هستند  که از این تعداد ۴ هزار نفر عضو حقیقی  و ۱۳۰ نفر عضو حقوقی هستند.
رضا کشاورز با اذعان به اینکه ۳۴۲ معدن فعال در استان زنجان وجود دارد افزود:از این تعداد ۸۲  معدن فلزی و ۲۶۰ معدن غیرفلزی در استان فعال است.
وی  تعداد معادن غیرفعال استان زنجان را ۷۱ مورد ذکر کرد و افزود:بیش از ۱۲ میلیون تناژ اسمی سالانه این معادن است که زمینه اشتغال ۳ هزار نفر در بخش معدنی و ۸هزار نفر در بخش صنایع معدنی بطور مستقیم ‌فراهم شده است.
 دبیر کمیسیون معدن با اشاره به اینکه اکتشافات جدید و اصلاح قوانین معدنی استراتژی سازمان نظام مهندسی معدن است گفت: در حال حاضر استخراج مس در  زون طارم و تولید آلومینیوم در زاج کندی از اهداف اصلی سازمان در استان  به شمار می آید.
 کشاورز به انجام اکتشافات در روستای گلوجه استان زنجان به منظور کشف طلا اشاره کرد و ادامه داد: با تکمیل اکتشافات،  اطلاع رسانی لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت.
 معاونت نظام مهندسی معدن ایران  با تاکید بر اینکه ما می توانیم کلیه تحریم های ایران را با تکیه بر  تکنولوژی حذف کنیم افزود: با هدایت  تکنولوژی به سمت استحصال مواد نادر خاکی،هیچ کشوری قادر نخواهد بود  ایران را تحریم کند.
 کشاورز از شرکت های دانش بنیان خواست:تا به بخش عناصر نادر خاکی ورود پیدا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.