دونالد ترامپ پیش از ترک قدرت مشاور سابق امنیت ملی خود را که به جرم دروغگویی و اظهارات کذب به بازپرسان اف‌بی‌آی در جریان تحقیقات پیرامون مداخله روسیه در انتخابات آمریکا به نفع ترامپ گناهکار شناخته شده بود، عفو کرد.

ترامپ مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید را عفو کرد

قدس آنلاین: رویترز گزارش داد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی اسبق این کشور را که طبق اعتراف‌های خود درباره انجام تماس‌هایی با روسیه در سال ۲۰۱۷ به مأمور اف‌بی‌آی دروغ گفته بود، عفو کرد.

ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: این مایه افتخار من است که بگویم به ژنرال مایکل فلین بخشش کامل اعطا شده است. به فلین و خانواده شگفت انگیز او تبریک می‌گویم.

از زمان روی کار آمدن ترامپ، مایکل فلین عالی ترین مقام آمریکایی به شمار می‌رود که مورد عفو رئیس‌جمهور آمریکا قرار گرفته است.

مایکل فلین پیش از این به جرم دروغ گفتن به مأموران اف‌بی‌آی درباره روابطش با سرگئی کیسلیاک سفیر سابق روسیه در آمریکا در سال 2017 گناهکار شناخته شده بود.

او از آن زمان تلاش کرده از خود رفع اتهام کندو اعترافش را پس بگیرد. فیلن مدی شده دادستان‌ها حقوق او را نقض کردند و او را برای بیان این اعتراف فریب دادند.

فلین یکی از چند تن از دستیاران ترامپ بود که پایشان در تحقیقات «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا برای تقویت نامزدی ترامپ به میان کشیده شد. مایکل فلین که در آغاز ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ تنها ۲۴ روز مشاور امنیت ملی او بود، بعد از آن اخراج شد.

پیشتر «اندرو ویسمن» معاون بازرس سابق رسیدگی به تخلفات رئیس جمهور آمریکا گفت، احتمالاً او در صورت شکست در انتخابات، خود و خانواده‌اش را مورد عفو قرار خواهد داد.

ترامپ پیش از این در این باره گفته این اختیار را دارد که خودش را مورد عفو قرار دهد اما چنین کاری نخواهد کرد زیرا مرتکب هیچ اقدام غیرقانونی نشده است.

او تاکنون از اختیارات ریاست‌جمهوری خود برای عفو برخی افراد با مقاصد فردی و سیاسی استفاده کرده است. وی چندی پیش «راجر استون» مشاور سابقش را که به جرم دروغ گفتن به کنگره محکوم به حبس شده بود آزاد کرد، اما مایکل فلین ارشد ترین مقامی است که ترامپ تا کنون مورد عفو قرار داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.