کارشناس مسائل بین الملل گفت: با توجه به افزایش توانمندیهای تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران رژیم صهیونیستی هم همگام با افزایش قدرت ایران اسلامی بیشتر و بیشتر بر موضوع ایران هراسی تکیه زده تا در این قالب بتواند دستاوردها و توانمندی‌های جمهوری اسلامی را با محاصره‌های تحریمی ناکام بگذارد.

 رژیم صهیونیستی از همه ابزارهای نرم، نیمه سخت و سخت خود برای نهادینه کردن ایران هراسی بهره می‌برد

سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با قدس آنلاین درخصوص تلاش رژیم صهیونیستی برای اثر گذاری بر کشورهای منطقه و تغییر محاسبات و رویکرد کشورهای اسلامی در سطح منطقه بر ضد جمهوری اسلامی ایران گفت: برای پاسخگویی به این سؤال باید گفت رژیم صهیونیستی در حقیقت تابعی از منظومه بزرگتری یه نام نظام سلطه است که در طول ۴٢ سال گذشته با توجه به رویکردها و جهت گیری ها و روندهای موجود در کشور جمهوری اسلامی ایران،به طور متناوب به دنبال نهادینه سازی موضوع ایران هراسی نه تنها در سطح منطقه بلکه در سطح  نظام بین‌الملل هستند تا از این طریق علیه ملت ایران اجماع سازی صورت دهند و از طرف دیگر هم با کشورهای منطقه  در ارتباط باشند تا علیه ایران ائتلافی ایجاد کنند.

وی دراین باره افزود:  با توجه به ماهیت انقلاب اسلامی قطعاً و یقیناً ملت‌های منطقه یک رویکرد مناسب و قابل توجهی نسبت به انقلاب اسلامی نشان می‌دادند اگر این ایران هراسی که همراه با شایعه، دروغ و بزرگنمایی نقاط ضعف و ایجاد هراس از جمهوری اسلامی ایجاد شده به وجود نمی آمد. سران رژیم صهیونیستی سعی می‌کنند با ایران هراسی هم ملت‌ها و هم دولت‌ها را از روشنگری‌های جمهوری اسلامی دور نگاه دارند.

کارشناس مسائل منطقه خاطر نشان کرد: در حقیقت ودر مجموع به دلیل اینکه رژیم صهیونیستی در منطقه علاقه‌مندانی ندارد و مردم منطقه از جنایت‌های آشکار این رژیم متنفرند چون رژیم صهیونیستی به تنفر ملت ها از خود آگاه است دائما تلاش می کند تا با طراحی های مختلف و با همراهی و کمک آمریکا سران کشورهای دیگر را با خود همراه کند تا برخی از کشورهای منطقه و کشورهای فرامنطقه‌ای را با خود همراه کند تا با گسترش موج ایران هراسی بتواند مخالفین جمهوری اسلامی را برای اعمال توطئه‌های خود در سطح منطقه همراه کند تا از این طریق و مشغول کردن دولت ها دست بازتری برای انجام جنایت ها و توسعه طلبی های خود داشته باشد.

سید رضا صدرالحسینی با بیان آمادگی دفاعی جمهوری اسلامی در برابر هر گونه تهدید وخطر احتمالی از سوی رژیم صهیونیستی گفت: خوشبختانه در طول ۲۰ سال گذشته جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به بازدارندگی فعال و به دلیل تحریم‌های همه جانبه تسلیحاتی توانسته بخش اعظمی از تسلیحات مورد نیاز خود را یعنی بالغ بر  ۹۰ درصد از نیازمندی‌های دفاعی خود را تولید و به صورت بومی برای هرگونه دفاع احتمالی از کشور از آنها بهره برداری کند.

وی دراین باره تصریح نمود:با توجه به افزایش توانمندیهای تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران رژیم صهیونیستی هم همگام با افزایش قدرت ایران اسلامی بیشتر و بیشتر بر موضوع ایران هراسی تاکید وتکیه زده تا در این قالب بتواند دستاوردها و توانمندی های جمهوری اسلامی را با محاصره های تحریمی ناکام بگذارد در حالی که هیچ گاه نتوانسته به این آرزوی خود جامه عمل بپوشاند.

کارشناس مسائل بین الملل افزود: رژیم صهیونیستی بعد از عادی سازی روابط یا بهتر است گفته شود آشکار سازی روابط برخی از کشورهای منطقه با خود برای تحکیم این عادی سازی وارتباط بیش از گذشته به موضوع ایران‌هراسی دامن  زده و آن را پیگیری می کند. در بررسی های روند شناسی از وقایع روز منطقه و دنیا می‌توان به این نتیجه رسید که موج ایران هراسی از همان  ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی  توسط کشورهای فرامنطقه ای در راس آنها آمریکا آغاز شد. در حال حاضر با توجه به عادی‌سازی رژیم صهیونیستی با برخی از کشورها ، این رژیم موضوع ایران‌هراسی را برای کشورهای منطقه در دستور کار قرار داده است. بنابراین در این رابطه موساد مسوولیت های ویژه را در سطح منطقه به عهده دارد و برای نهادینه کردن مسئله ایران هراسی از همه ابزارهای نرم، نیمه سخت و سخت خود بهره می برد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.