عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: کارگران در ماه های باقی مانده از سال جاری نیاز به حمایت واقعی در حوزه معیشت دارند.

حمایت واقعی از کارگران در ماه های باقی مانده از سال جاری /احتمال افزایش پلکانی حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۰

بهروز محبی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: مزدکارگران در سال جاری عادلانه نبود و  به اندازه رشد نرخ تورم افزایش پیدا نکرد.

وی با بیان اینکه خط فقر افزایش یافته و در کلان شهرهای کشور به مرز ۸تا ۱۰میلیون تومان رسیده است، افزود: فاصله حداقل حقوق در حال حاضر با خط فقر بسیار زیاد است، از این رو  برای حقوق کارگران که قشر مستضعف و مظلوم هستند باید اقدام اساسی صورت بگیرد و برای  چندماه باقی مانده از سال جاری سیاست های حمایتی از این افراد اجرایی   و اگر امکان افزایش حقوق مجدد آنها برای ۳ماه باقی مانده از سال به دلایلی نظیر حمایت ازاشتغال پایدار و افزایش بهای تمام شده کالاها وجود ندارد حداقل بسته های معیشتی و مطابق با شان کارگران در اختیار آنها قرار بگیرد.

وی درپاسخ به این سوال که دولت باید در جهت پشتیبانی از کارگران ، با ارائه تسهیلات از کارفرمایان حمایت نماید تا زمینه حمایت از کارگران نیز فراهم شود، ادامه داد: دولت در زمینه حمایت از کارگران اراده قاطعی ندارد و از طرفی در حال حاضر  با ۳۵۰۰ میلیارد تومان  بدهی   به تامین اجتماعی بزرگترین بدهکار به این سازمان است و حتی دولت در زمینه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز کم توجهی کرد زیرا افزایش حقوق آنها نسبت به بازنشستگان لشکری و کشوری بسیار ناچیز بود.

نماینده سبزوار، خوشاب، جوین، جغتای، داورزن و ششتمد در مجلس یازدهم افزود: مجلس یازدهم توجه جدی به موضوع کارگران و افزایش منطقی حقوق آنها در سال ۱۴۰۰خواهد داشت و  تلاش خواهد کرد  در مورد دستمزد کارگران واقع‌بینانه تصمیم‌گیری شود، از طرفی در ارائه بسته معیشتی ویژه خرید کالاهای اساسی  به اقشار مستضعف و آسیب پذیر از جمله کارگران که کمیسیون برنامه و بودجه مجلس آن را شروع و به تصویب رساند؛ دولت را مکلف کرده است که برای ماه های باقی مانده تا پایان سال این موضوع را اجرایی کند که حمایت جزئی از کارگران تا عید نوروز خواهد بود.  

محبی همچنین در مورد افزایش حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۰نیز گفت: دولت برای کارمندان و مستخدمین در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰افزایش ۲۵درصدی را پیشنهاد داده است که نمایندگان به دلیل اینکه در حقوق های بالا این افزایش، مبلغ بسیار زیادی خواهد بود در حال بحث و بررسی و مطرح کردن گزینه های مختلفی هستند،  از این رو احتمال اینکه  افزایش ۲۵درصدی حقوق کارمندان در سال آینده تعدیل و یا به سمت مدل پلکانی تغییر پیدا کند بسیار زیاد است.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مناطق شبیه جزیره رابیسون کروزو ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    0 0
    شاید برخی باور نکنند، اما در کلانشهر مشهد، مناطق شهری است درون مشهد، که به دلایل مامعلومی جزء مشهد حساب نمیشوند و هنوز هم ستونکهایی نصب هست و میگوید اینجا جزء محدوده مشهد نیست، در حالی دور تا دور این مناطق تا کیلومترها آن طرف تر مناطقی پیرامونشان جزء مشهد است، گویا مردم این مناطق شبیه جزیره رابیسون کروزو گیر افتاده اند! یک نمونه اش: منطقه سابق بنقشه است که چسبیده به هسته اصلی مشهد!، کوچه های کشاورز 18 به بعد مابین کشاورز 3 و 5 بعد از تالار تا خیابان اصلی خین عرب، یعنی حدودش بزرگراه چراغچی (صد متری) مابین بلوار کشاورز (نوید-میدان شهید فهمیده) تا طرحچی (خین عرب) و در امتداد خیابان شکری-کشف است. یک منطقه جزیره ای شده که از محرومیت آسفالت بسیاری کوچه ها و کمبود خدمات شهری و بهداشتی و حتی اکثر منازل فاقد پلاک گذاری است و مردم در آدرس دادن پستی و امور اداری مشکل دارند و مثل قبوض! در حالی دور تادورش جزء مشهد شده است. با وجودی یک سال است مکرر درخواست رسیدگی شده و پیشنهاد شده لاقل آن ستونک ها را جمع اوری کنند و هر چند برخی خدمات شهری ارائه شده و عرفا جزء مشهد است، این منطقه رسما جزء شهر مشهد اعلام کنند که این دیگر هزینه ای ندارد برای شهرداری مشهد!!!