رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به این‌که بر اساس اعلام رسمی وزارت بهداشت شهر مشهد این هفته در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارد، گفت: از زرد اعلام شدن وضعیت مشهد در نرم‌افزار ماسک متعجب و از چرایی آن بی‌اطلاعیم.

واکنش دانشگاه علوم پزشکی به زرد شدن مشهد در نرم‌افزار ماسک: بی‌خبر و متعجبیم

به گزارش قدس آنلاین حمیدرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به زرد اعلام شدن وضعیت شیوع کرونا در مشهد از سوی نرم‌افزار ماسک، اظهار کرد: در حالی که بر اساس دستورالعمل اجرایی طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رنگ‌بندی شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌های کشور، دوشنبه هر هفته اعلام می‌شود و اعمال محدودیت‌ها متناسب با وضعیت هر شهرستان از شنبه هفته بعد اجرایی می‌شود، ساعتی قبل نرم‌افزار ماسک در آخرین به‌روز رسانی خود، وضعیت کرونا در شهرستان مشهد را از نارنجی به زرد تغییر داده که ما نیز چرایی آن را نمی‌دانیم و متعجبیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر و بر اساس آخرین اعلام رسمی وزارت بهداشت که روز دوشنبه، ۱۷ آذر، اعلام و روز چهارشنبه، ۱۹ آذر، به صورت رسمی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابلاغ شد، مشهد از امروز، ۲۲ آذر، در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار خواهد داشت و اعمال محدودیت‌ها بر اساس این رنگ‌بندی تا پایان هفته ادامه خواهد یافت.

رحیمی با اشاره به روند کاهشی تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در مشهد، تصریح کرد: با وجود اینکه آمار مبتلایان کرونا در مشهد روندی کاهشی داشته و در مواردی کمتر از وضعیت نارنجی قرار گرفته، اما این آمارها باید مورد پردازش قرار گیرند و نمی‌توان گفت که وضعیت مشهد زرد شده است.

وی با تأکید بر این‌که بر اساس آخرین ابلاغ‌های رسمی وضعیت شیوع کرونا در مشهد از نارنجی به زرد تغییر رنگ نداده است، خاطرنشان کرد: از چرایی این تغییر وضعیت از سوی نرم‌افزار ماسک بی اطلاعیم، اما ممکن است این اقدام خطای نرم‌افزاری بوده باشد و به زودی اصلاح شود.

رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اضافه کرد: هرگونه تغییر در وضعیت کرونا در مشهد و تغییر محدودیت‌ها از سوی مراجع و رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.