دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: در انتخابات ۱۴۰۰ اولین مسأله ما حفظ وحدت بوده و با بخش‌های متعدد روحانیت مبارز، جامعه مدرسین، احزاب و افراد صاحب نفوذ و گروه‌های جامعه ارتباط داریم.

بادامچیان: احتمالاً نامزد اختصاصی در ۱۴۰۰ خواهیم داشت/ شورای نگهبان مفهوم رجل سیاسی را مشخص کند

قدس آنلاین: اسدالله بادامچیان دبیر کل حزب موتلفه اسلامی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سخنانی ضمن گرامیداشت مقام شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید دکتر فخری زاده، اظهار داشت: جهان در برهه حساس و در تحولات جدی است؛ آمریکا دچار بحران همه جانبه شده و اروپا بحران چند جانبه دارد و منطقه در بیداری اسلامی در تحولات خاصی قرار دارد و کرونا از دیگر مسائلی است که با آن مواجه هستیم.

وی افزود: ما در گام دوم انقلاب هستیم و در گام اول موفقیت داشتیم و بعد از این مدت، تجریبات خوبی داریم و کارهای خوبی انجام گرفته و ایران هم به صورت قدرت منطقه‌ای و جهانی در آمده و نقش موثری دارد. در کنار پیشرفت‌ها، مشکلات هم داشته ایم و جریانات و گروه‌ها در این سالها آمده و رفته و خودشان را نشان داده اند و الان باید به سمت تکامل انقلاب و تکمیل جمهوری اسلامی و پیشرفت و رفع مشکلات برویم تا گام دوم محقق شود.

دبیرکل حزب موتلفه گفت: اکنون که وارد گام دوم شده‌ایم، با حفظ نظرات و سلیقه‌ها باید به تعامل همه جانبه برسیم. اگر تکامل و پیشرفت کشور و رفاه مردم را می‌خواهد باید دست به دست هم دهیم و با پرهیز از درگیری‌های جناحی و اختیاردادن به مردم که هرکه را می‌خواهد انتخاب کنند، با تمام قوا کشور را به سوی اهداف گام دوم پیش ببرد. ما دوره‌ای‌ از همکاری‌های خوب را باید با هم شروع کنیم و تجربه هم داریم و هر جریانی که احساس می‌کند موفق است، توفیقات خود را تبلیغ کند و هر جریانی که فکر می‌کند موفق نبوده و موجب نارضایتی مردم بوده از این اعتقاد و مسیر خود بر گردد و نیازی به مجادله و دعوا نیست.

بادامچیان بیان کرد: حزب موتلفه آمادگی دارد در گام دوم انقلاب در اینکه هرکس مردم در انتخابات به او رای بدهند، همکاری داشته باشد و احتمال اینکه از خود نامزد داشته باشیم هم هست و معتقدیم دولت حزبی موفق‌تر از دولت شخصی است. بهتر است به جای شخص و یا یک شخص با یک باند، یک دولت حزبی برسرکار بیاید. حزب موتلفه در سراسر کشور فعالیت می‌کند و مورد اعتماد خواص جامعه است و می‌تواند در این زمینه خدمت کند.

وی هم‌چنین در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره اقدامات این حزب برای انتخابات ۱۴۰۰ عنوان کرد: ما در بحث انتخابات معتقد به وحدت هستیم و مشی ما بر این بوده است که در امور مهم اجتماعی که منافع آن برای مردم است، به صورت جمعی کار کنیم و بعد از انقلاب هم در حزب جمهوری اسلامی با شهید بهشتی و سایرین در انتخابات‌ها با همه کار کردیم و تا مجلس یازدهم نیز در شورای ائتلاف همکاری داشتیم. در انتخابات ۱۴۰۰ اولین مسأله ما حفظ وحدت است و با بخش‌های متعدد روحانیت مبارز، جامعه مدرسین، احزاب و افراد صاحب نفوذ و گروه‌های جامعه ارتباط داریم.

دبیرکل حزب موتلفه ادامه داد: من از طرف حزب موتلفه در شورای ائتلاف بودم و درباره وحدت مباحثی مطرح شد و مشخص شد که برخی دوستان علاقه دارند که تنها بیایند و البته این مباحث ادامه دارد. ما در جبهه پیروان هم صحبت داشته‌ایم و قرار شد از هر ۸ حزب و تشکل رسمیت یافته یک نفر در شورای وحدت بیاید. ما در استان‌ها در تشکیلات حزب در این زمینه فعالیت داریم و در باره انتخابات شوراها هم فعال هستیم و نظر ما و جامعه روحانیت و اصولگرایان این است که می‌بایست وحدت استانی داشته باشیم و نیازی به تعیین شدن افراد از مرکز نیست و هر استانی در این زمینه اقدام می‌کند.

بادامچیان همچنین گفت: درباره انتخابات ریاست جمهوری هم در حال بررسی هستیم و من نامه‌ای به شورای نگهبان نوشتم و خواستم که شورا تعریف کامل رجل سیاسی- مذهبی را ارائه دهد. واقعیات این است که بسیاری فعال سیاسی هستند ولی به عنوان مثال، آیت الله مدرس نمونه رجل سیاسی است. از شورای نگهبان خواستم تا با تبیین رجل سیاسی-مذهبی، تکلیف انتخابات و نامزدها مشخص شود و کار آسان می‌شود. با گروه‌های دیگر همکاری داریم و ان‌شاءالله با وحدت در نهایت به چند گزینه معتبر برسیم که و یک نفر انتخاب شود.

وی در پاسخ به این سوال که دیدگاه شما درباره ورود نظامیان به انتخابات ۱۴۰۰ چیست، عنوان کرد: کسی که نظامی باشد، اگر مسئولیت دارد باید از فرمانده کل قوا اجازه بگیرد که دنبال کارهای سیاسی برود. درباره اینکه آیا یک نظامی می‌تواند رئیس‌جمهور شود یا نه، می‌گویم که منع قانونی ندارد. رأی آوردن چنین فردی نیز بستگی به نظر جامعه و البته ویژگی‌های خود فرد دارد؛ مثلا اگر شهید حاج قاسم سلیمانی وارد این عرصه می‌شد، از او طرفداری جدی می‌شد که البته او اهل این کارها نبود و راه خود را می‌رفت.  مردم ما در این چندسال به دو قشر رأی ندادند، یکی به کسانی که در وزارت اطلاعات خدمت کردند با اینکه شخصیت‌های محترمی هم بودند و دیگری شخصیت‌های نظامی.

بادامچیان گفت: در حزب موتلفه مد نظر داریم که در انتخابات سال ۱۴۰۰ کسی باید بیاید که بتواند کشور را در جهت پیشرفت در گام دوم پیش ببرد و مشکلات را حل کند و با پشتوانه‌ای باشد که بتواند از عهده این‌کار بر بیاید. اداره کشور بعد از دولت آقای روحانی کار بسیار سختی است و اداره دولت بعد نیاز به فرد توانمند، قوی و مقتدر دارد.

دبیر کل حزب موتلفه درباره میزان مشکرت مردم در انتخابات سال آینده خاطر نشان کرد: کسی نمی‌تواند مردم را به رأی دادن مجبور کند ولی حتما مشارکت قوی در انتخابات خواهیم داشت زیرا مردم اصولگرا و اصلاح‌طلبِ شعاری و تند و اعتدالی را آزموده‌اند و در انتخابات پیش‌رو دنبال کسی می‌روند که برنامه و حزب داشته و توانایی حل مشکلات را دارد. اینکه برخی از عدم حضور در انتخابات حرف می‌زنند به‌معنای خودکشی سیاسی است.

وی در پاسخ به سوالی درباره عملکرد میرسلیم در مجلس اظهار داشت: آقای میرسلیم گزینه‌ای برای ریاست مجلس بود که رأی کسب نکرد ولی اخیرا هم برای شورای نظارت بر انتخابات شوراها رأی آورد و به عنوان نایب رئیس انتخاب شد.

دبیر کل حزب موتلفه هم‌چنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مردم در انتخابات ۹۲ شرکت و انتخاب خود را کردند ولی برخی می‌گویند اگر ما مذاکرات را انجام می‌دادیم، می‌توانستیم به نتیجه بهتر برسیم، علت این اظهارنظرها چیست، خاطر نشان کرد: آقای احمدی نژاد در سال آخر دولتش دنبال مذاکره بود و اوباما به مقام معظم رهبری هم نامه نوشته بود و گفته بود می‌خواهم که مشکلات را حل و مذاکره کنم؛ آن وقت این بحث مطرح بود که آیا این شدنی است یا نه. اکثریت مردم نظر داشتند که اگر مذاکرات با شرایط خود انجام شود، نتیجه خواهد داشت و به همین دلیل هم به آقای روحانی رأی دادند.

وی ادامه داد: آقای روحانی وقتی آمد بر مبنای سیاست برد-برد کار را دنبال کرد و من همان زمان گفتم که این سیاست صحیح نیست و نه آمریکا به شما برد خواهد داد و نه شما می‌توانید به آمریکا برد بدهید. درباره ماجرای برجام نظرات گوناگونی وجود داشت و آقای زارعی که به رحمت خدا رفته، درخصوصا آن گریست و فردی هم گفت که خوب است و گفت می‌بریم؛ مذاکره به انجام رسید و امضا شد و بعد معلوم شد که آمریکا برد نداد و تحریم‌ها را تشدید کرد. در خود هم دولت بودند کسانی‌که می‌گفتند آمریکا به تعهدات خود عمل نکرد و آخرش هم ترامپ از برجام بیرون رفت و این تجربه شد. مقام معظم رهبری بارها فرمودند که من به مذاکره خوش‌بین نیستم و نباید به آنها اعتماد کرد. اینکه برخی دوستان اصولگرا معتقد باشند که اگر ما بودیم و در برجام می‌رفتیم، می‌توانستیم اقدام بهتری کنیم؛ این بحث در هر ماجرایی وجود دارد و عده‌ای همیشه می‌گویند ما بهتر می‌توانستیم عمل کنیم. شاید همه اصولگرایان این نظر را نداشته باشند. آمریکا اگر مذاکره می‌کرد، به اصولگرایان امتیاز می‌داد؟ او به اصلاح‌طلبان امتیاز نداد چه برسد به اصولگرایان. اصولگرا و اصلاح‌طلب برای آمریکا مطرح نیست بلکه آمریکایی‌ها منافع خود را دنبال می‌کنند.

بادامچیان در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا همه اصولگرایان به وحدت می‌رسند، گفت: ما هیچ‌وقت وحدتِ مطلق نداشته‌ایم و نخواهیم داشت و افکار و نظرات مختلف وجود دارد. اکثریت در انتخابات آینده به وحدت می‌پیوندند و برخی یه صورت شخصی و برخی جمعی به وحدت نمی‌پیوندند. شرط این است که دعوا و تخریب پیش نیاید و اختلاف همیشه بوده و هست و خواهد بود.

 وی در پایان درخصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نیز بیان کرد: تحلیل خود در حزب موتلفه را در این‌باره به نمایندگان مجلس ارائه کرده‌ایم تا از دولت بخواهند بودجه را اصلاح کند؛ البته مجلس نظر بازگرداندن لایحه بودجه را دارد، نه اینکه بودجه را رد کند؛ این بودجه هم برای دولت و هم برای کشور مشکل‌ساز می‌شود. از مجلس خواستیم که اصلاحیه را به دولت بفرستد تا لایحه را واقعی‌تر ببینند و اصلاح کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.