وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اگر قرار باشد واکسنی برای کرونا وارد شود، از مطمئن‌ترین منابع که در بیرون از این سرزمین ریسک خود را طی کرده، وارد خواهد شد.

توضیح وزیر بهداشت درباره واردات واکسن کرونا: از مطمئن‌ترین منابع واکسن را وارد می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از وبدا، سعید نمکی روز دوشنبه در جلسه قرارگاه تامین دارو و تجهیزات پزشکی به بیان جزییات اقدامات انجام شده برای تامین واکسن، برنامه ریزی برای واردات و خرید از کشورهای دیگر و اتحادیه کوواکس پرداخت و دستور پیگیری های لازم را به مدیران مربوطه ارائه داد.

وی گفت:‌ در کارهای اجرایی فقط و فقط با تکیه بر دانش و توانایی نمی توان موفق شد، بلکه این مرحمت و لطف الهی است که نهایتا دست ما را می گیرد تا از سختی ها و دشواری ها و مشکلات عبور کنیم.

نمکی به بیان جزییات اقدامات انجام شده جهت تامین واکسن، برنامه ریزی برای واردات و خرید از کشورهای دیگر و اتحادیه کوواکس پرداخت و دستور پیگیری های لازم را به مدیران مربوطه ارائه داد و افزود: مردم عزیزمان هم بدانند که همواره به فکر آنها هستیم و در این خصوص نگران نباشند. اگر قرار باشد واکسنی وارد شود، از مطمئن ترین منابع که در بیرون از این سرزمین ریسک خود را طی کرده، وارد خواهد شد.

وی درخصوص قیمت پایه برای خرید تجهیزات پزشکی و قطعات مورد نیاز گفت: در این زمینه باید قیمت پایه بر مبنای ارز تخصیصی تعیین شود تا با پدیده گرانفروشی و انحصار کالا مواجه نشویم و همزمان حمایت لازم و هدفمند از تولید داخل در دستور کار قرار گیرد. 

نمکی همچنین بر تسهیل تامین دستگاه اکسیژن ساز از سوی دستگاه های ذی ربط از جمله وزارت صنعت و  ضرورت تامین آن برای مراکز درمانی برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹، تاکید کرد.

وزیر بهداشت در باره تامین و واردات مواداولیه، بر واردات مواداولیه مرغوب و باکیفیت بالا از سوی تولیدکنندگان داخلی و افزایش کیفیت تولید داخل تاکید کرد.

قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت نیز در این جلسه گفت: وزارت بهداشت از ابتدا از بازی های سیاسی و چالش ها و حاشیه ها دور بوده و اقدامات خود را با برنامه ریزی پیش برده است. در موضوع دارو نیز استراتژی های صحیحی پیش رفتیم و با اینکه اغلب داروهای مطرح برای کووید ۱۹ تاثیر واضحی در کاهش مرگ و میرها نداشت، فرصت ها از بیماران دریغ نشده و در کمترین زمان ممکن آنها را تهیه و حتی تولید کردیم و در اختیار مراکز درمانی قرار دادیم، در مورد واکسن نیز چنین است و البته تمامی اقدامات باید مستندسازی شود تا تلاش های وزارت بهداشت و نظام سلامت در این زمینه نادیده انگاشته نشود.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.