موفقیت پژوهشگران پارک فناوری پردیس در تولید «اولین پکیج کامل محصولات IVF» که با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد، جمهوری اسلامی ایران را در فهرست کشورهای سازنده وسایل و موادمصرفی مورد نیاز مراکز درمان ناباروری قرار داد.

ایران در بین ۶ کشور تولیدکننده تجهیزات درمان ناباروری قرار گرفت

قدس آنلاین: «اولین پکیج کامل محصولات IVF» تولید شده توسط شرکت دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس امروز شنبه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، امیر علی حمیدیه دبیر ستاد سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مهدی صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس در محل شرکت دانش بنیان روان سازه رونمایی شد.

با همت و تلاش متخصصان و پژوهشگران این شرکت دانش بنیان از شرکت های عضو پارک فناوری پردیس، جمهوری اسلامی ایران در فهرست کشورهای سازنده وسایل و موادمصرفی مورد نیاز مراکز درمان ناباروری، همچون کیت های تشخیصی، محیط های کشت، محیط های رشد و محیط های ذوب و انجماد اسپرم، تخمک و جنین قرار گرفت.

این موفقیت که حاصل تلاش ۷ ساله تیم های تخصصی این شرکت دانش بنیان است، با رونمایی از ۳۰ محصول نهایی شده کلیدی مصرفی مورد نیاز در مراکز ناباروری شامل سوزن تزریق اسپرم، سوزن نگهدارنده تخمک و جنین، سوزن نمونه برداری از جنین، نی فریز جنین و تخمک کیت فریز جنین و تخمک گابلن، کیت سنجش بلوغ کروماتین اسپرم و غیره امروز به طور رسمی  به چرخه مصرف وارد شد.

وسایل و مواد مصرفی مورد استفاده در مراکز درمان ناباروری اکثرا وارداتی است و بیش از ۵۰ درصد هزینه های درمان را شامل می شود. ایران به واسطه این تولیدات جزو ۶ کشور تولید کننده این تجهیزات قرار گرفت.

بومی سازی دانش تولید این مواد علاوه بر قطع وابستگی به خارج و صرفه جویی ارزی، امکان صادرات آن به کشورهای منطقه و همسایگان ایران و ارزآوری بالای آن، موجب تثبیت اقتدار علمی و تقویت بنیان های اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری نیز خواهد شد.

همچنین دسترسی آسان و به موقع و مداوم به این وسایل و مواد و نیز قیمت مناسب و کیفیت بالای آنها نسبت به مشابه خارجی موجب کاهش چشمگیر هزینه ها و ارتقای کیفیت درمان به سود بیماران خواهد شد.

این شرکت دانش بنیان در حال حاضر مشغول مطالعه و پژوهش بر روی تولید محیط های کشت مورد نیاز مراکز توسعه و فناوری های سلول های بنیادی است که تولید آزمایشی آنها از سال ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.