معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌ رضوی گفت: با ورود وزیر صنعت، معدن و تجارت به موضوع دپوی کالا در گمرکات و تصمیمات شورای هماهنگی امور اقتصادی در این زمینه طی دو ماه اخیر، حدود ۷۰۰۰ تن کالا از گمرکات استان ترخیص شد.

کاهش جدی آمار دپوی کالا در گمرکات خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان  در خصوص پیگیری برای خروج کالاهای دپوشده در گمرکات  خراسان رضوی اظهار کرد: با ورود وزیر صنعت، معدن و تجارت به موضوع دپوی کالا در گمرکات و تصمیمات شورای هماهنگی امور اقتصادی در این زمینه، با کاهش جدی آمار دپوی کالا در گمرکات استان مواجه شدیم و طی دو ماه اخیر، حدود ۷۰۰۰ تن کالا از گمرکات استان ترخیص شد. متاسفانه آمار کالاهای دپو شده در گمرکات بنادر، بخشی‌ است که ما با آن مشکلاتی داریم.

وی بیان کرد: در حال حاضر کمیته‌ای با حضور وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک تشکیل شده‌ که در هر پنجشنبه جلسه‌ای برگزار کرده و آمار کالاهای بنگاه‌های تولیدی را مورد بررسی و رصد قرار می‌دهند تا بنگاه‌های تولیدی با مشکل مواجه نشوند. برخی از بنگاه‌های اقتصادی نیز علیرغم اینکه مصوب شده‌ که می‌توانند با ارز اشخاص کالاهای خود را ترخیص کنند، متاسفانه در این خصوص تاخیر دارند.

رسولیان در خصوص تلاش برای رفع چالش‌های مرز دوغارون عنوان کرد: ما در زمینه مشکلات دوغارون، در حال طی کردن مسیر سامان‌دهی شده‌ هستیم و در این مسیر باید اقدامات متناسب با وضعیت انجام شود. در زمینه تداخل درب‌ها نیز مشکلاتی وجود داشت که خوشبختانه توانستیم این مشکل را حل کنیم. بحث دیگر این بود که پارکینگی خارج از گمرک ایجاد شود تا دپو و تداخل کامیون‌ها کاهش یابند و خوشختانه این اقدام نیز انجام و از شلوغی کاسته شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌ رضوی اضافه‌ کرد: ساعت کاری مرز دوغارون نیز حدودا پنج ساعت افزایش یافته‌ و تا حدود ۱۰ شب در حال فعالیت است. همچنین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای حدود ۱۵ میلیارد تومان برای روشنایی و محوطه‌سازی در این خصوص تامین اعتبار کرده‌ است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.