مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: امسال دو میلیارد ریال اعتبار برای تاسیس مرکز توانمندسازی زنان معتاد بهبودیافته در مشهد اختصاص یافت.

توانمندسازی زنان معتاد بهبودیافته در مشهد اعتبار گرفت

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا پوریوسف عصر ‌روز گذشته  در جریان بازدید از یک شرکت تولیدی در نیشابور افزود: هم‌اینک دو مرکز برای توانمندسازی مردان بهبودیافته‌ از اعتیاد در مشهد فعالیت دارند.  

وی ادامه داد: مددجویان در این‌ دو مرکز در مرحله‌ پس از ترک اعتیاد و سم‌زدایی اولیه قرار می‌گیرند ولی هنوز در این حوزه مرکزی برای توانمندسازی زنان معتاد بهبودیافته وجود ندارد.  

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: زنان و مردان معتادی که دوران سم‌زدایی و بهبود اولیه را در مراکز اقامتی ترک اعتیاد گذرانده‌اند پس از این مرحله برای مدت سه ماه به مراکز توانمندسازی هدایت می‌شوند.  
وی افزود: افراد بهبودیافته از اعتیاد در این مراکز ضمن داشتن سرپناه از برنامه‌های آموزشی، غذای گرم، اقدامات کاهش آسیب، ایجاد فرصت‌ شغلی و مشاوره‌ روانشناسی با هدف ماندگاری بهبودشان برخوردار می‌شوند.  
پوریوسف ادامه داد: همچنین کارآفرینانی که مددجویان بهزیستی از جمله بهبودیافتگان اعتیاد را بکارگیری کنند از تسهیلات بدون بهره با بازپرداخت درازمدت برخوردار می‌شوند.  سقف این تسهیلات ۲۰ میلیارد ریال است که برای بکارگیری ۴۰ مددجو در نظر گرفته شده و به ازای هر مددجو ۵۰۰ میلیون ریال وام بدون بهره به کارفرما داده می‌شود.  
وی گفت: امیدواریم این تسهیلات فرصتهای اشتغال پایدار را برای مددجویان بهبودیافته از اعتیاد افزایش دهد. کارفرمایان می‌توانند با بکارگیری مددجویان از جمله بهبودیافتگان اعتیاد از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
نیشابور در فاصله ۱۲۷کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.  

استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۳۰ هزار معتاد دارد که ۹ هزار نفر آنها به عنوان معتادان متجاهر شناسایی شده‌اند. شمار معتادان متجاهر در سطح کلانشهر مشهد حدود شش هزار نفر برآورد می‌شود. همچنین ۷۰ مرکز درمان و کلینیک سرپایی ترک اعتیاد در خراسان رضوی دایر است.  

اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی ۳۲۰ هزار مددجو شامل حدود ۱۰۵ هزار معلول را زیر پوشش خدمات خود دارد.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.