مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی در مراسم رونمایی از سامانه جامع آموزشی تعاملی «عالم آل‌ محمد(ع)» که صبح امروز در موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد، امید، انرژی و ابتکار را سه خصلت این موسسه عنوان کرد.

امید، انرژی و ابتکار سه ویژگی موسسه جوانان آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین استادآقا در این مراسم، تلاش برای کادرسازی و تربیت نیروی مؤمن و انقلابی برای تحقق اهداف آستان مقدس رضوی را از جمله مهمترین رویکردهای پیش روی مؤسسه جوانان برشمرد و با اشاره به فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب افزود: معظم‌له سه شاخصه جوانی را امید، انرژی و ابتکار معرفی کرده‌اند و این مؤسسه واجد این سه خصلت است که با وجود فراز و نشیب‌های فراوان با امید به پیش می‌رود.

وی با اشاره دیگری به فرمایشات رهبر معظم انقلاب ادامه داد: نسل جوان به ایمان، اعتماد به نفس، بصیرت و مسئولیت‌پذیری نیاز دارد. این خصائص نیز از مسیر برنامه‌های مختلف از جمله اردوهای معرفت‌افزایی، جلسات کارگاهی بصیرت‌افزا، برنامه‌ریزی برای نقش‌آفرینی اجتماعی جوانان رضوی از طریق ۴۰۰ مجموعه فعال فرهنگی در عرصه ملی، راه‌اندازی کانون‌های تخصصی جوانان در سطح کشور از طریق ارتباط و ارائه یک بسته خدمات متقابل به خانواده‌ها توسط ۷ مجموعه تحت سرپرستی بنیاد کرامت رضوی، در حال محقق شدن است.

به گفته وی، تعریف و توسعه نمادهایی مشخص برای مشهد به عنوان شهر حضرت رضا(ع) در سطح ملی با کمک شبکه خادمیاران و یاوران رضوی و نیز دفاتر استانی خدمت، از دیگر رویکردهای اجتماعی بنیاد کرامت رضوی است.  

کادر سازی و توجه به جامعیت مخاطب

مجتبی مختاری مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی نیز در این مراسم طی سخنانی، به اهمیت کار فاخر و متناسب با شأن و معارف اهل بیت(ع) در این مؤسسه منتسب به حضرت رضا(ع) برای نسل جوان تاکید کرد و افزود: برای رسیدن به این هدف متعالی، فرایند کادرسازی و تربیت فعالان فرهنگی برای نقش‌آفرینی افراد در حوزه انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به جامعه در دستور کار قرار گرفت.

وی تاکید کرد: نگاه ما در کادر سازی، بر روی توجه به ساحت وجودی انسان‌ها، تقویت مبانی معرفتی و استحکام شخصیت درونی آنها متمرکز بوده است لذا تربیت انسان‌های قوی و عمیق که توان بر دوش کشیدن بار انقلاب را در طوفان‌ها و فتنه‌های پیش رو داشته باشند در دستور کار این موسسه است تا ثمره انقلاب به ظهور و انقلاب مهدوی متصل شود

به گفته این مقام مسئول، مبنای کار مؤسسه جوانان این است که در خط مقدم مبارزه با انحرافات اعتقادی و رفع شبهات فراوان نسل جوان امروز حرکت و ارائه خدمت کند. نسل دهه هشتادی، نیروهای جوان و انقلابی بسیار عالی هستند که در جریان همه نفوذها، فسادها، هجمه‌ها و تخریب‌ها جذب معارف اهل بیت(ع) می‌شوند و توانایی بر دوش کشیدن بار انقلاب را دارند.

آن گونه که مختاری گفته، این مؤسسه تلاش کرده با بدنه بزرگی از نخبگان و چهره‌های علمی و انقلابی استانی و ملی ارتباط برقرار کرده و بیشترین محافل تعاملی در مدت ۳ سال را بین اساتید و نیز نسل جوان و نوجوان برگزار کند.

همچنین توجه به جامعیت مخاطب با بکارگیری افزون بر ۳ هزار تشکل مردمی و آتش به اختیار از دیگر رویکردهای مؤسسه جوانان آستان قدس برای دستیابی به هدف کادرسازی و تربیت نسل انقلابی است؛ و در همین راستا، تعریف دوره‌های تربیتی تکمیلی و ارتقایی و نیز ارتباط با تشکل‌های دانشجویی و در اختیار گذاشتن مجموعه دانشجویی زیرمجموعه مؤسسه به تشکل‌های مردمی صورت گرفته است.

بازدید از نمایشگاه فعالیت‌ها و دستاوردهای مؤسسه جوانان بنیاد کرامت رضوی از دیگر برناه های این مراسم بود

انتهای پیام/

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.