زلمای خلیل‌زاد فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان که توسط دونالد ترامپ منصوب شده بود، در دولت جو بایدن در سمت خود باقی خواهد ماند.

زلمای خلیل‌زاد فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان خواهد ماند

قدس آنلاین: زلمای خلیل‌زاد فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان که توسط دونالد ترامپ منصوب شده بود، تحت دولت جو بایدن در سمت خود باقی خواهد ماند، اگرچه بایدن روز چهارشنبه بار دیگر تأکید کرد که قصد دارد توافق تاریخی را که تقریباً یک سال پیش با طالبان منعقد کرده است، بررسی کند.

 آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه جدید آمریکا، در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: "ما از او (زلمای خلیل‌زاد) خواسته‌ایم کار مهمی را که آغاز کرده است، ادامه دهد."

زلمای خلیل‌زاد، متولد افغانستان، به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل، عراق و افغانستان تحت ریاست جمهوری جورج بوش پسر خدمت کرد. این دیپلمات باتجربه توسط دونالد ترامپ فراخوانده شد تا به او کمک کند به وعده مبارزات انتخاباتی‌اش عمل کند: پایان دادن به طولانی‌ترین جنگ آمریکا (۱۹ سال حضور در افغانستان).

آنتونی بلینکن با اشاره به اینکه چندین بخش از توافق با طالبان علنی نشده است، اظهار کرد: "ما باید درک کنیم در توافقاتی که بین آمریکا و طالبان انجام شده دقیقاً چه مواردی وجود دارند تا درک کاملی از تعهدات انجام شده توسط طالبان و همچنین تعهداتی که ما انجام داده‌ایم، داشته باشیم."

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.