رئیس ستاد اقامه نماز گفت: ایجاد تحول در خانه، مدرسه، مسجد و جذب نوجوانان و جوانان به عبادت خداوند و پیوستن به صفوف اقامه نماز جماعت یکی از زیرساخت‌های تمدن نوین اسلامی است.

جذب جوانان به صفوف نماز از زیرساخت‌های تمدن نوین اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محسن قرائتی اظهار کرد: پرورش نسل نو با نگاه و منش توحیدی، آراستن آنان به اخلاق و فضایل معنوی و برانگیختن آینده‌سازان برای عمل به احکام نورانی اسلامی زمینه‌ساز شکوفایی امت واحده و افق‌های جدید در رشد و تعالی انسان معاصر است.

وی افزود: جهان امروز از مادی‌گرایی به سطوح آمده است و در راه پیدا کردن یک سرپناه معنوی و انسانی تکاپو می‌کند؛ باز کردن درب مسجد، ترویج معارف نماز، قرآن کریم و اهل بیت (ع) عالی‌ترین پناهگاه و زیباترین مامن برای جویندگان راه نجات و سعادت است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: نظریه‌پردازانی مانند فوکویاما که تا دیروز از پایان تاریخ و بی‌همتا بودن لیبرال دموکراسی سخن می‌گفتند، امروز با مشاهده فروپاشیدن لیبرال دموکراسی در آمریکا بر مرگ ساختارهای سیاسی و اقتصادی آن گواهی می‌دهند و برای رهایی بشریت از بحران، سردرگمی و آشفتگی‌های کنونی به چاره‌اندیشی روی آورده‌اند.

وی تاکید کرد: آنان باید بدانند که اسلام برتر است، بالادست آن مکتب و دینی وجود ندارد، درمان آلام جوامع انسانی در همین دین الهی است و باید منتظر نور خورشید توحید در آسمان  فرهنگ و اندیشه جهانی باشند.

حجت‌الاسلام قرائتی گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های ما بازخوانی نقشه‌های فرهنگی، تربیتی و دینی خانه، مدرسه و مسجد است و ایجاد ارتباط دوجانبه بین مسجدها و مدرسه‌ها و داد و ستد فکری بین این ۲ نهاد با حمایت پدران، مادران، معلمان، مربیان علوم تربیتی و مدیران مدارس پشتوانه‌ای برای رشد متوازن شخصیت کودکان و نوجوانان این مرز و بوم ایرانی و اسلامی است.

وی ادامه داد: اگر مدرسه‌ها، مسجدها و خانه‌ها به حال خود رها شوند، بیگانگان بذر بی‌مبالاتی در سرزمین متحدالفکر و منش فرزندان ما می‌کارند و در آینده بحران‌های اخلاقی درو می‌کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور اضافه کرد: مدیر مدرسه، مربی امور تربیتی، پدر و مادر و امام مسجد باید با خردمندی بذر توحید در مزرعه شخصیت دانش‌آموزان بکارند و چشم امید به درخشش آنان در آینده داشته باشند.

وی بیان کرد: شایسته است مدیران تراز اول استان روی موضوع حیاتی تعامل خانه، مدرسه و مسجد با محوریت نماز وقت کافی بگذارند و با تشکیل کارگروه‌هایی متشکل از متفکران و صاحب‌نظران مبانی تعامل را شناسایی و با برنامه‌ریزی، راه را برای تداوم این پیوند مقدس هموار کنند.

حجت‌الاسلام قرائتی افزود: اگر امروز به تعلیم و تربیت دینی و رشد اخلاقی نونهالان و نوجوانان توجهی نکنیم، فردا به ناچار باید سرمایه‌های هنگفتی برای درمان دردهای اجتماعی و بحران‌های فرهنگی هزینه کنیم.

به گفته وی، آینده متعلق به کسانی است که آن را می‌سازند، نه اینکه در انتظار رخدادها بنشینند؛ از این رو ساختن آینده نسل نو مستلزم آفت‌شناسی، برنامه‌ریزی و افق‌آفرینی فرهنگی است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور اظهار کرد: عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری، پرچمدار اقامه نماز بهترین راهکار برای ترویج و تعمیق معارف این فریضه الهی در مدارس کشور است و تشکیل منظم شورای نماز در استانداری و فرمانداری‌های تابعه، فعال کردن هیات‌های اندیشه‌ورز در مدارس، روی آوردن امامان جماعت مساجد به مدارس و استقبال از حضور آینده‌سازان نویدبخش تحولی بایسته در ایجاد ارتباط فعال بین خانه، مدرسه و مسجد است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.