مراسم بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه میدان شهدای مشهد برگزار شد.

آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی در مشهد گرامی داشته شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این مراسم گفت: ظلم، تبعیض، فساد، فقر، بدبختی و نارضایتی مردم در دوره رژیم ستم‌شاهی باعث شد مردم در کنار هم قرار گیرند و علیه رژیم سلطه به پا خیزند.
قاسمعلی خدابنده افزود: علاوه بر آن اعتقادات مردم، دین، شریعت و احکام شرعی در دوره پهلوی به سخره گرفته شده بود و برای بسیاری از مردم که در کشور اسلامی زندگی می‌کردند و به شریعت اسلامی مقید بودند این کارها قابل تحمل نبود.
وی ادامه داد: این عوامل باعث شد همه در کنار هم قرار گرفتند و حول محور رهبری امام خمینی (ره) متحد شدند و تظاهرات، راهپیمایی و تحصن کردند تا انقلاب به پیروزی رسید.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ایمان قوی مردم و عزم راسخ آنها در کنار رهبری پیامبرگونه امام خمینی (ره) باعث شکل‌گیری این وحدت و اتحاد و پیروزی انقلاب شد.
وی افزود: انقلاب اسلامی خودباوری و اعتماد به نفس به مردم هدیه داد و در قبال این خودباوری مردم به پا خواستند و باعث حذف سلطه بیگانگان شدند، پس از پیروزی انقلاب، استقلال کشور از چنان جایگاه و منزلتی برخوردار شد که در قانون اساسی، استقلال در کنار آزادی و جمهوری اسلامی قرار گرفت و مردم برای رسیدن به آن جانفشانی‌ها کردند. جانبازیهای بسیار انجام شد تا استقلال در همه عرصه‌ها به دست آید.
خدابنده ادامه داد: دومین خواست مردم عدالت بود. توزیع عادلانه ثروت و عدالت اجتماعی از اصول انقلاب و درخواستهای مردم بود و برای عدالت اجتماعی و گسترش آن در چهار دهه اخیر تلاشهای بسیار و زحمات زیاد کشیده شد. در این مدت در بخش‌های مختلف پیشرفت‌های خوبی حاصل شد بطوریکه رتبه ایران در علم نانو از ۵۸ به ۱۶ و در بیوشیمی از ۵۲ به ۱۷ و در هوا فضا از رتبه ۴۵ به ۱۱ در جهان رسیده‌ایم.
وی با بیان اینکه همه این افتخارات با وجود همه مشکلات، جنگ تحمیلی و تحریم نصیب کشور شده است گفت: راههای نرفته بسیاری هم داریم که تلاش بیشتری می‌طلبد. امیدواریم جوانان که مورد خطاب رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب هستند با خودشناسی و خودباوری و تمدن سازی افتخارات بیشتری نصیب کشور کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: همانطور که پیرورزی انقلاب اسلامی با ایمان، وحدت، یکپارچگی و رهبری پیامبرگونه امام خمینی (ره) به دست آمد ادامه مسیر هم با وحدت، یکپارچگی و اطاعت از رهبری میسر خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.