عضو کمیسیون‌ اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: یارانه فعلی مطبوعات در کشور نسبت به یک دهه قبل ۵۰ درصد کاهش یافته و بسیار ناچیز است.

یارانه مطبوعات کشور کاهش یافته است

به گزارش قدس آنلاین، سید احسان قاضی زاده روز سه شنبه در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی در مشهد افزود: مجلس یازدهم برای تولیدات رسانه ای مناسب در فضای مجازی در بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، اعتباری خاص مدنظر گرفته است که بخشی از آن هم به مطبوعات و رسانه ها اختصاص می‌یابد.

وی در پاسخ به انتقاد مدیر و قائم مقام خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی از طولانی بودن و سختی پروسه و فرایند عضویت اصحاب رسانه در صندوق اعتباری هنر برای استفاده از تسهیلات بیمه گفت: در روزهای اخیر برای تامین بودجه صندوق اعتباری هنر نشستی با اعضای هیات مدیره این صندوق برگزار شد که امید است با پیگیری بیشتر بتوان مشکلات برای عضویت اهالی رسانه در این صندوق برطرف شود.

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی گفت: خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی به عنوان تشکل صنفی اهالی رسانه نباید به عنوان یک نهاد دولتی در نظر گرفته شود بلکه باید حمایت کافی و استقلال لازم در تصمیم گیریها را داشته باشد.

قاضی زاده همچنین از پیشنهاد در نظر گرفتن ردیف اعتباری ویژه در بودجه سالانه کشور برای خانه مطبوعات مشابه خانه هنرمندان و دیگر مجامع صنفی استقبال کرد و قول پیگیری این موضوع را داد.

مدیر خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: وضعیت فعلی اصحاب رسانه به خصوص با پایین آمدن میزان جذب آگهی‌ها و افزایش چندبرابری قیمت کاغذ و بحران کرونا به هیچ وجه مناسب نیست و با مشکلات متعدد دست و پنجه نرم می‌کنند.

مجتبی محمودی افزود: درسالهای اخیر بسیاری از سخنان پیرامون حمایت از اصحاب رسانه و مطبوعات بیشتر در حد شعار بوده و مواردی مانند اینترنت رایگان و بیمه و یارانه هم به صورت محدود بوده و شامل بسیاری از خبرنگاران نشده است.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.