رئیس اتاق بازرگانی ایران در نشست فعالان و تشکل‌های اقتصادی خراسان‌رضوی گفت: دولت بدون بخش خصوصی قادر به رفع مشکل اشتغال در کشور نبوده و نخواهد بود.

بدون تعامل با بخش خصوصی امیدی به اصلاح‌ روش‌های اصلاح اشتغال نیست

به گزارش قدس آنلاین، غلامحسین شافعی در نشست صمیمانه فعالان و تشکل‌های اقتصادی خراسان‌رضوی که شب گذشته در سالن جلسات اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌رضوی برگزار شد، خطاب به وزیر صمت با اشاره به شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی  تاکید کرد:  در سطح ملی شاهد عملکرد قابل توجه شورای گفت‌و گو بوده‌ایم که  برخواسته از دیدگاه شما است. بسیاری از مدیران باید باور شما را داشته باشند اما ندارند.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور را بخش خصوصی اداره می‌کند، ادامه داد: در ۱۰ سال گذشته علی‌رغم شدیدترین تحریم‌ها نرخ اشتعال بخش خصوصی از ۷۷ به ۸۴ درصد ارتقا پیدا کرده است.  این نشانه مستند و قابل اتکایی که می‌تواند کارنامه بخش خصوصی را نشان دهد که ما اقتصاد کشور را اداره می‌کنیم.

شافعی با اشاره به اینکه دلیل اصلی بسیاری از مشکلات ما در مسائل اقتصادی به عدم اهلیت حرفه‌ای در بسیاری از تصمیم گیران کشور در بخش اقتصاد برمی‌گردد، تصریح کرد: تعییرات بنیادی کار بسیار سختی است. مقاومت در برابر این تعییرات در کشور بیداد می‌کند، ما می‌دانیم که شما این را قبول دارید که دولت بدون بخش خصوصی قادر به رفع مشکل اشتغال در کشور  نبوده و نخواهد بود. بدون تعامل سازنده با بخش خصوصی اصلا امیدی به اصلاح روش‌های اشتغال وجود ندارد. کسانی که مرتبا شعار معیشت سر می‌دهند باید بدانند رسیدگی به معیشت مردم با تمرکز بر روی توسعه اقتصادی کشور صورت می‌گیرد و این در سایه حمایت از فعالان اقتصادی روی خواهد داد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران  خاطر نشان کرد: ۱۳ سال از تحریم‌ها  می‌گذرد. مقام معظم رهبری بر روی اقتصاد مقاومتی بسیار تاکید دارند. ما برای مشکل عدم فروش نفت ماتم گرفته‌ایم. قرار بر این بود تا  کار مولد جای این مساله را بگیرد. تا چند سال دیگر نفت در دنیا جایگاهی  نخواهد داشت. در کشور ما که متکی به نفت است باید فکر اساسی صورت گیرد.

در ادامه علی رسولیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه  این نشست، اظهار کرد:  خراسان رضوی قطعه‌ای از بهشت است. همواره به اینکه بخش خصوصی مرا نماینده خود بداند افتخار کرده‌ام. امیدوارم در سمت جدید خود که با عنایت و اعتماد جناب آقای رزم‌حسینی،  حمایت بخش خصوصی و فعالان اقتصادی بوده، گام مهمی بردارم.

وی  در مورد شهرک‌های صنعتی افزود: در شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان صنایع کوچک با بخش خصوصی مشورت خواهیم کرد. تلاش می‌شود تا شورای مشورتی با حضور بخش خصوصی شکل گیرد. مسئولیت ما توسعه صنعت است. باید تلاش شود تا زیر ساخت‌های شهرک‌ها را بهبود دهیم و نیاز به سرمایه‌گذاری که وجود دارد را تامین کنیم. باید دستگاه‌ها به ما کمک کنند. به عنوان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی این مساله را مطالبه خواهم کرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در مورد  تفویض اختیارات بیان کرد: هدف ما این است که به جز مواردی که قانون اجازه آن را نمی‌دهد  هیچ اختیاری را در مرکز نگه نداشته  و با نظارت و کنترل به مدیران استان‌ها تفویض  اختیار نماییم.

وی با اشاره به شرکت‌های دانش‌بنیان و اصناف کوچک در حوزه تولید خاطر نشان کرد: توافقاتی با  معاون محترم وزیر علوم و رئیس اتاق اصناف ایران صورت گرفته تا  زمین‌هایی که در نزدیک شهرهای بزرگ است به شرکت‌های دانش بنیان و بنگاه‌های کوچک اختصاص یابد و از فرصت شهرک‌های صنعتی برای تولید استفاده شود.

رسولیان تصریح کرد: همیشه در خراسان‌رضوی مطالبه جدی برای  صدور چند پروانه بهره برداری در یک پلاک وجود داشت که خوشبختانه با  دستورات جناب آقای رزم حسینی این مساله پیگیری خواهد شد. این مساله به شدت در استفاده بهینه از زمین‌های مازاد واحدهای تولید کمک می‌نماید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.