سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان گفت: اگر حجت‌الاسلام رئیسی به انتخابات ورود کنند با توجه به توانمندی‌هایی که از سال ۹۶ تاکنون به نمایش گذاشته‌اند طبعا از ظرفیت خوبی برای انتخابات برخوردار هستند.

متکی: رئیسی در انتخابات شرکت کند با اقبال شورای وحدت مواجه می‌شود

قدس آنلاین: منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان با اشاره به ایام پیروزی انقلاب اسلامی گفت: سالروز پیروزی ملت ایران که در بردارنده استقلال، آزادی و نفی وابستگی و نقش‌آفرینی در امر کشورداری برای ایرانیان بود  را تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: ملت ایران در این چهار دهه این دستاورد ارزشمند را با چنگ و دندان حراست کرده و از جنگ‌ها و فتنه‌ها عبور کرده و توانسته انقلاب خود را حفظ کند. دستاوردهای انقلاب در این چهاردهه دستاوردهای به یادماندنی است قرار گرفتن در رتبه‌های بالای و والای علمی در سطح جهانی و در عین حال حمایت از مقاومت و بیداری و آگاهی ملت‌های جهان و حفظ مواضع اسلامی، انقلابی و اصولی امام راحل بخشی از این دستاوردها است البته در عین حال مشکلاتی که با آن مواجه هستیم را باید با تلاش مضاعف مرتفع کنیم.

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان خاطرنشان کرد: روحانیت جامعه ما در قالب‌های تشکیلاتی جدا از نقش تاثیرگذار در مبارزات انقلاب در ۴۲ سال گذشته نقش کارساز، وحدت‌آفرین و همگام و همراه با مردم داشته است در همین راستا جامعه روحانیت در سال‌های اخیر تلاش کرده تا با ایجاد تحول در ساختار خود دست به ابتکار جدید بزند تا با دعوت از احزاب و تشکل‌های سیاسی و فعال جامعه برای هم‌گرایی و نقش‌آفرینی جمعی بهتر این تشکل‌ها اثرگذار باشد.

متکی گفت: در دو سال گذشته استقبال قابل توجه احزاب از این دعوت منجر به حرکتی جدیدی به نام شورای وحدت شد این شورا در سازوکاری شفاف، منطقی، فراگیر و قابل دفاع با مشارکت همه تشکل‌ها و اقشار در یک جلسه عمومی ساماندهی شد و خود جامعه روحانیت در یک حد محدودی برای خود این مشارکت را پذیرفت.

وی افزود: در جلسه‌ای که بیش از ۴۰ تشکل و حزب حضور داشتند درباره وحدت عملی بحث شد و مقرر شد که بلوک‌های حزبی را به عنوان نمایندگان احزاب ایجاد کنیم. این بلوک‌ها با معرفی ۷ یا ۸ حزب یک کمیته را برای نمایندگی یک مجموعه انتخاب می‌کنند.

 سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان ادامه داد: ضلع دوم این مثلث جامعه روحانیت بود که سه نفر را به عنوان نمایندگان خود معرفی کرد و ضلع سوم نیز اقشار بودند که بانوان به عنوان نیمی از جامعه و بخشی از تشکل‌های پیشرو از جمله اساتید، دانشگاه‌ها، هیئت‌ها و رزمندگان را شامل می‌شود.

متکی عنوان کرد: ما در یک انتخاب دموکراتیک و دعوت از تشکل‌های دانشجویی  تشکل‌های اشاره شده را شکل دادیم و به این ترتیب شورای وحدت کار خود را با شکل‌گیری رسمی آغاز کرد.

وی افزود: این شورا در یک نگرش کوتاه‌مدت به کار خود نگاه کرده و جامعه روحانیت در نظر دارد که کمک کند تا همگرایی جریان‌های همراه و همفکر ساماندهی شود. مجموعه‌های همسو بعد از انتخابات کار خود را ادامه داده تا محورهای اصلی و موضوعات مختلف در کشور مورد ارزیابی قرار گیرد و راه‌حل‌های دقیق و کارآمدی در این حوزه به دست بیاید.

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان گفت:در دولت‌های مختلف رویکردهای مختلفی در ارتباط با آمریکا وجود دارد همواره در ایران سخن از آمریکا و نحوه تعامل با این کشور است ما چه برداشتی از آمریکا داریم و چگونه او را تعریف می‌کنیم و چه تعاملی بر آمده از نظام از آن داریم؟ اینها سوالاتی است که باید به آنها به شکل ساختاری پاسخ داد هم‌چنین در بحث اقتصاد مقاومتی رویکردهای مختلفی از سوی دولت‌های مختلف داریم در حالی که نظام باید در ارتباط با موضوعات کلان دیدگاه‌های واحد و منسجمی داشته باشد که برآمده از نظام باشد. این مسئله یکی از اهداف مهم است که شورای وحدت به دنبال مرتفع کردن آن است در همین راستا بود که اولین اقدام شورای وحدت ایجاد هیئت اجرایی بر اساس اصول دموکراتیک بود.

متکی گفت: هیئت اجرایی دو وظیفه دارد یک وظیفه مقطعی در این دوره زمانی که بحث انتخابات ریاست جمهوری را دنبال می‌کند د یک وظیفه بلند مدت که برنامه‌ریزی  برای حل ساختاری مشکلات کشور است.

وی افزود: ما برای ورود به ریاست جمهوری ساختاری را تصویب کردیم که بر این اساس ۹ کار گروه ستادی و تولید محتوا در این هیئت اجرایی داریم. در یکی از این کارگروه‌ها که اقشار اجتماعی است ۱۵ کمیته تعریف شده تا تمامی اقشار عضو را در بر بگیرد. برای هر یک از این کمیته‌ها  ۲۱ نفر دعوت شده‌اند و رئیس این کمیته‌ها نیز توسط اعضای خود آن کمیته‌ها انتخاب شده‌اند.

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان ادامه داد: در تهران در ۲۲ منطقه شهرداری هسته‌های، کارگران، دانشجویان و کارمندان،   جوانان، زنان و فرهنگیان را ایجاد کرده‌ایم و تا ۳۰ نفر می‌توانند در این هسته‌ها عضویت داشته باشند بیش از نیمی از این کمیته‌ها تشکیل شده است و تا پایان بهمن ۱۵ کمیته ما شکل می‌گیرد و اسفندماه با رعایت تمامی نکات بهداشتی نشست‌های این کمیته‌ها در قالب همایش‌های ۲۰۰ نفره برگزار می‌شود تا مجموعه بررسی‌های اقشاری منتهی به تعیین مانیفست برای انتخابات می‌شود.

متکی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر نسبت شورای وحدت با دیگر تشکل‌های انتخاباتی اصولگرایان از جمله شورای ائتلاف گفت: وحدت و عدم تخریب دو کلمه رمز ما برای تعامل و اساسا نسبت ما به عنوان شورای وحدت با مجموعه‌های دیگر اصولگرا است. ما در واقع به دنبال این هستیم که رودها در نهایت به هم بپیوندند البته پیش از تشکیل شورای وحدت طی نشست‌های متعدد این مبانی را پیگیری کردند که همه در کنار هم قرار بگیریم تا در یک فضای دموکراتیک و شفاف صورت گیرد البته هنوز به نتیجه نرسیده ولی ادامه دارد و ما امیدواریم که به نتیجه مطلوب خود برسد ولی تا آن زمان رویکرد ما حمایت از وحدت و پرهیز از تخریب است.

وی در ارتباط با نامزدها بعد از تدوین شعار و به نتیجه رسیدن مباحث گفتمانی به سراغ نامزدها نیز می‌رویم بنابراین تاکنون هیچ شخصی را در دستورکار قرار نداده‌ایم.

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان درباره مکانیزم انتخاب نامزد نهایی در شورای وحدت گفت:  نامزدها در شرایط فعلی زیاد هستند و این کثرت نامزدها اختصاص به یک طیف ندارد و هر کس این روزها احساس می‌کند توانایی حضور در عرصه را دارد، کاندیداتوری خود را اعلام می‌کند ولی به هر حال کثرت کاندیداها در نهایت به پایین آمدن شانس پیروزی برای یک جریان سیاسی منجر می‌شود.

متکی درباره رویکرد شورای وحدت در قبال کاندیداتوری آقای رئیسی  در ۱۴۰۰ تصریح کرد: اگر حجت‌الاسلام رئیسی به انتخابات ورود کنند با توجه به توانمندی‌هایی که از سال ۹۶ تاکنون به نمایش گذاشته‌اند طبعا از ظرفیت خوبی برای انتخابات برخوردار هستند و تصور شخصی من این است که در شورای وحدت نیز  با اقبال خوبی برخوردار خواهند بود.

به گزارش تسنیم، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی دوشنبه هفته گذشته(۱۳ بهمن) در نشست خبری درباره شورای وحدت گفته بود که منوچهر متکی به عنوان سخنگوی شورای وحدت انتخاب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.