مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: در طول این ۲۳ سال، مهاجرین آسیب‌پذیر وارد مهمانشهر تربت‌ جام شده و با توانمندسازی خارج می‌شوند، امسال نیز بیش از سه هزار مهاجر توانمند ترخیص و جابه‌جا شدند.

ترخیص بیش از ۳ هزار مهاجر توانمند از مهمانشهر تربت ‌جام

به گزارش قدس آنلاین، محمدتقی هاشمی ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از ۴ پروژه عمرانی، آموزشی و معیشتی مهمانشهر تربت‌جام اظهار کرد: با صرف هزینه بیش از سه میلیارد تومان کارگاه خیاطی، کامپیوتر، آشپزی و ۴ باب منزل مسکونی بهره‌برداری و حفر چاه عمیق نیز کلنگ‌زنی شد.

مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی در مهمانشهر تربت‌ جام به بیش از ۴ هزار مهاجر خارجی با کمک‌های بین‌المللی به نحو مطلوب خدمات‌رسانی می‌کند، افزود: در طول این ۲۳ سال، مهاجرین آسیب‌پذیر وارد مهمانشهر شده و با توانمندسازی خارج می‌شوند، امسال نیز بیش از سه هزار مهاجر توانمند ترخیص و جابه‌جا شدند.

وی با تأکید به اینکه اعتمادسازی سازمان‌های بین‌المللی و توانمندسازی مهاجرین از اولویت‌های اصلی ما است، تصریح کرد: مهمانشهر تربت ‌جام از مهم‌ترین اردوگاه‌های اتباع خارجی به لحاظ برخورداری از استانداردهای لازم سکونت در کشور است که تلاش داریم با توجه به سه حلقه چاه عمیق و ۳۰ هکتار اراضی مستعد کشاورزی و نیروی انسانی موردنیاز، این مهمانشهر به‌عنوان قطب تولید در زمینه‌های خدماتی و کشاورزی منطقه تبدیل و کارنامه موفقی در خدمت‌رسانی به مهاجرین خارجی در نظام اسلامی به‌دست آوریم.

هاشمی سه محور عمده آموزش، بهداشت، معیشت و توانمندسازی و بازگشت داوطلبانه مهاجرین را از اولویت‌های کاری اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی برشمرد و با اشاره به بهسازی منازل مسکونی از ۳۵ متر به ۷۰ مترمربع خاطرنشان کرد: با تأمین اعتبار به میزان ۴۰ میلیارد تومان و با هدف ایجاد یک مجموعه آباد و الگو، منازل مسکونی در حال بازسازی است.

مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی عنوان کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیازهای مهاجرین به‌ویژه مادران باردار تأمین می‌شود و تمام ساکنین به‌صورت رایگان بیمه سلامت هستند، عمل‌های جراحی در سایر حوزه‌های مختلف رایگان صورت می‌گیرد و در حوزه بهداشت و درمان مشکلی احساس نمی‌شود.

وی با اشاره به معیشت مهاجرین اضافه کرد: مهاجرین یارانه بگیر هستند و برای اشتغال مهاجرین کارگاه‌های مختلف در مهمانشهر راه‌اندازی شده است.

گفتنی است؛ هم‌زمان با فرارسیدن یوم‌الله ۲۲ بهمن ۴ پروژه عمرانی، آموزشی و معیشتی مهمانشهر تربت‌جام با حضور مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی، فرماندار و جمعی از مسئولان اجرایی و نظامی مورد بهره‌برداری و حفر چاه عمیق نیز کلنگ‌زنی شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.