استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه با توجه به کمبود امکانات در کشور افغانستان و تماسی که از هرات مبنی بر درخواست کمک به بنده داشتند، ستاد بحران در مرکز خراسان رضوی با حضور اعضا تشکیل شد، گفت: تدابیر لازم جهت جلوگیری از گسترش حریق انجام و خدمات اورژانسی نیز هر چه سریعتر به افغانستان ارائه شده است.

درخواست کمک هرات از مشهد/ خراسان رضوی نیروهای امدادی به افغانستان اعزام می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق معتمدیان امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به آتش‌سوزی در مرز ایران و افغانستان، اظهار کرد: امروز حوالی ظهر انفجار سنگینی در گمرک اسلام قلعه که مقابل مرز دوغارون شهرستان تایباد قرار دارد اتفاق افتاد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه از دلایل انفجار هنوز اطلاعات دقیقی منتشر نشده است، بیان کرد: به دلیل بزرگ بودن حجم انفجار و آتش‌سوزی که در این منطقه اتفاق افتاده و وجود تانکرهای سوختی که در مجاورت مرز ما وجود دارد، تدابیر لازم را اتخاذ کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: به سرعت تمام کامیون‌ها و خودروهایی که در سه واحد اقتصادی ما مانند منطقه ویژه اقتصادی، گمرک و بازارچه وجود داشت منتقل کردیم بحث تخلیه کامیون‌ها و خودروها انجام گرفته در پارکینگ جدیدی که اخیرا در طرح ساماندهی مرز دغارون انجام دادیم و باعث شد از آسیب‌های احتمالی که برای مرز و تاسیسات ما در دغارون وجود داشت پیشگیری شود.

معتمدیان با بیان اینکه در مرحله بعد با توجه به کمبود امکانات در کشور افغانستان و تماسی که از هرات مبنی بر درخواست کمک به بنده داشتند، ستاد بحران در مرکز خراسان رضوی با حضور اعضا تشکیل شد، گفت: دوستان تدابیری در حوزه‌های پیشگیری داشتند و برنامه ریزی کردیم تا خدمات اورژانسی را به این عزیزان ارائه دهیم.

استاندار خراسان رضوی افزود: در بحث تأمین آمبولانس تدابیر لازم انجام شده تعداد زیادی آمبولانس به مرز دغارون و تایباد اعزام شدند، امکانات شهرستان‌های همجوار هم بسیج شدند.

وی ادامه داد: در بحث آتش‌نشانی هم بسیجی که باید برای امکانات انجام می‌گرفت با هماهنگی ستاد بحران خراسان رضوی انجام شد.

معتمدیان با اشاره به اینکه جهت خدمت رسانی احتمالی چندین دستگاه بالگرد در تایباد مستقر شدند، عنوان کرد: در سایر حوزه‌ها هم پیش‌بینی‌های لازم را داشتیم، اردوگاه‌هایی قرار است در تایباد دایر و مورد استفاده قرار بگیرد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم به برادرانمان در منطقه اسلام قلعه خدمات لازم را ارائه دهیم، توضیح داد: هنوز آمار دقیقی نداریم و آمارها غیررسمی است، ما هم پیگیریم و کنسولگری وزرات خارجه به شدت موضوع را دنبال می‌کنند.

وی یادآور شد: باید منتظر اعلام آمار رسمی از کشور افغانستان باشیم، ما نیز با تمام توان و خدمات در حال امداد رسانی هستیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.