مدیرکل دفتر بحران استانداری خراسان رضوی گفت: صبح امروز ۲۶ بهمن ماه در پی ۳۰ ساعت از انفجار و آتش‌سوزی گسترده در تاسیسات گمرکی اسلام‌قلعه افغانستان هم‌اینک وضعیت در مرز دوغارون ایران واقع در نقطه مقابل منطقه حادثه‌دیده آرام گرفته و پایدار شده است.

منطقه حادثه‌دیده در مرز شرقی خراسان رضوی آرام گرفت

به گزارش قدس آنلاین، محسن نجات افزود: با تلاش گسترده و فراوان نهادها و نیروهای امدادی خراسان رضوی در همکاری با افغانستان هم‌اکنون وضعیت در محل وقوع انفجارها و آتش‌سوزیهای دیروز به آرامش نسبی رسیده است. 

وی به خرسندی والی هرات از کمکهای موثر نیروهای امدادی و آتش‌نشانی خراسان رضوی در امدادرسانی و اطفای حریق اشاره و بیان کرد: ۲۶ دستگاه خودروی سبک و سنگین آتش‌نشانی همراه با گروههای زبده امدادی از خراسان رضوی تا بامداد امروز در خاک کشور همسایه با موفقیت مشغول اطفای حریق و امدادرسانی بودند. 

مدیرکل دفتر بحران استانداری خراسان رضوی از عملکرد همه دستگاههای بحران‌محور  این استان ظرف ظهر دیروز تا امروز قدردانی و بیان کرد: با توجه به وسعت دامنه حادثه همکاری و هماهنگی بسیار خوب و موثری در این زمینه انجام شد.

وی در خصوص امدادرسانی به مصدومان نیز گفت: در حد یک یا دو نفر از اتباع افغانستان که دچار سوختگی شده و خودشان مراجعه داشتند، امدادرسانی انجام شد و دیگر مصدومان در همان ساعات اولیه بروز حادثه در خاک افغانستان امدادرسانی شدند. 

ساعت ۱۳ دیروز ۲۵ بهمن ماه انفجار بزرگی در تاسیسات گمرکی اسلام‌قلعه افغانستان واقع در مقابل گمرک مرزی دوغارون شهرستان تایباد در شرق خراسان رضوی رخ داد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.