حجت الاسلام سید نسب گفت: طبق فرمایش امام جواد(ع) زیارت امام رضا(ع) در ماه پرفضیلت رجب مورد تأکید است و افضل اعمال محسوب می‌شود.

زیارت امام رضا(ع) در ماه رجب افضل اعمال است/ثامن الحجج را با زیارت رجبیه زیارت کنیم

حجت الاسلام سید محمد سیدی نسب کارشناس امور دینی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به فضیلت ماه رجب و اعمال این ماه گفت: یکی از اعمال مهم ماه رجب، زیارت ائمه علیهم السلام و خاصه زیارت امام رضا(ع) است؛ درست است که مسئله انجام زیارت در همه اوقات سفارش شده است، اما در ماه رجب فضیلت آن بیشتر است، زیرا ماه رجب از لحاظ موقعیت زمانی با دیگر ماه ها فرق دارد.

حجت الاسلام سیدی نسب افزود: گفته شده اگر می خواهیم به زیارت معصومی در ماه رجب برویم، حتما زیارت رجبیه را هم بخوانیم. در آغاز این زیارت می خوانیم: "الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی أَشْهَدَنَا مَشْهَدَ أَوْلِیَائِهِ فِی رَجَبٍ وَ أَوْجَبَ عَلَیْنَا مِنْ حَقِّهِمْ مَا قَدْ وَجَبَ وَ صَلَّی اللهُ عَلَی مُحَمَّدٍ الْمُنْتَجَبِ وَ عَلَی أَوْصِیَائِهِ" سپاس خدا را که ما را در ماه رجب در محضر اولیایش حاضر کرد، و آنچه را که از حق ایشان بر ما فرض بود واجب فرمود، و درود خدا بر محمّد برگزیده خدا، و جانشینان پر نجاتبخش.

کارشناس امور دینی در ارتباط با فضیلت زیارت امام رضا علیه السلام در ماه رجب نیز گفت: زیارت ثامن الحجج در این ماه پرفضیلت مورد تاکید است و افضل اعمال محسوب می‌شود. در بحارالانوار از امام جواد علیه السلام در باب فضیلت زیارت امام رضا نقل شده است که فرمود: "انها فی کل الاوقات صالحة و افضلها فی شهر رجب" زیارت امام رضا علیه السلام در همه زمان‏ها خوب است ولی با فضیلت‏ترین زمان زیارت آن حضرت ماه رجب است.

وی ادامه داد: در عیون اخبار الرضا و کامل الزیارات نیز نقل شده است که از امام جواد علیه السلام سؤال شد فردی به حج واجب مشرف شده و پس از آن به زیارت عتبات در عراق رفته و سپس به شهر خود بازگشته است؛ دوباره خداوند به او روزی فرموده که می تواند به حج برود، آیا اکنون بهتر است که دوباره به حج برود یا به زیارت پدرتان امام رضا علیه اسلام؟ ایشان در جواب فرموده اند که به زیارت پدرم برود و بهتر است که این زیارت در ماه رجب باشد.

حجت الاسلام سیدی نسب با اشاره به اینکه براساس روایات زیارت امام رضا در ایام معمول ثوابی برابر با هفتاد حج مقبول دارد تصریح کرد: بنابراین ثواب زیارت امام رضا که در ماه رجب و در روز چهارشنبه نیز مورد تأکید است، وصف ناشدنی است و بهترین اعمالی است که می توان در این ایام از آن بهره جست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.