نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای مقرر کردند که پول برق روستاهای فاقد گاز در استان سیستان و بلوچستان نیم بها محاسبه شود.

پول برق روستاهای فاقد گاز سیستان و بلوچستان نیم‌بها محاسبه می‌شود

قدس آنلاین: نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰،  با بند (هـ) تبصره ۶ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

بر این اساس، مطابق ماده (۱۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) به هر یک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو از طریق شرکت‌های تابعه ذی‌ربط اجازه داده می‌شود ماهانه از هر واحد مسکونی مشترکان گاز مبلغ دو هزار (۲۰۰۰) ریال، از هر واحد مسکونی مشترکان برق مبلغ یک هزار (۱۰۰۰) ریال و از هر یک از واحدهای تجاری مشترکان گاز و برق مبلغ ده هزار (۱۰.۰۰۰) ریال اخذ و به حساب درآمد عمومی موضوع ردیفهای ۱۶۰۱۸۵ و ۱۶۰۱۸۶ جدول شماره (۵) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

برای مشترکان روستایی، مبالغ فوق‌الذکر معادل پنجاه ‌درصد (۵۰%) می‌باشد. وجوه فوق مشمول مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده نخواهد بود.

بر اساس این مصوبه وزارتخانه های نفت و نیرو به صورت ماهانه این مبلغ را برداشت و برای بیمه کردن مشترکان واحدهای مسکونی و تجاری هزینه خواهند کرد.

همچنین حبیب الله دهمرده، نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد که پول برق روستاهای فاقد گاز در استان سیستان و بلوچستان ۵۰ درصد محاسبه شود که وکلای ملت با آن موافقت کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.