وزیر راه و شهرسازی گفت کار بازسازی خانه های نیازمند تعمیر در زلزله کهگیلویه و بویر احمد تا عید انجام می‌شود

خانه‌های نیازمند تعمیر در سی‌سخت را تا پایان سال تحویل می‌دهیم

قدس آنلاین: محمد اسلامی درباره وضعیت پروژه مسکن ملی با بیان اینکه پروژه مذکور پیشرفت مناسبی داشته و در سطح کشور حدود ۵۳۴ هزار واحد آماده را، تحویل داریم، گفت: زمین حدود ۲۳۰ هزار مورد از این پروژه به صورت فروش اقساطی و صورت فروش ۹۹ ساله واگذار شده است.  

اسلامی با اشاره به اینکه اکنون ١٤٠ هزار نفر نزد بانکها افتتاح حساب کردند، ادامه داد: با تکمیل آورده سایر متقاضیان ساخت مسکن ملی در زمین های ٩٩ ساله سرعت خواهد گرفت، خاطرنشان کرد:  بخش بعدی مسکن ملی هم به صورت مشارکتی با دستگاه‌ها درحال ساخت است که حدود ٧٠ هزار واحد می شود و امیدواریم بتوانیم در یک زمان بندی آنها را به مرحله تحویل برسانیم و  پیش بینی ما این است که تا پایان دولت بین ۶۰ تا ۱۰۰ هزار واحد به مردم تحویل داده شود.

وزیر راه و شهرسازی در مورد تمهدیدات نوروزی برای سفرهای مردم، همچنین پیش بینی‌های لازم جهت تامین صندلی کافی برای حمل و نقل ریلی و هوایی با توجه به احتمال محدودیت های سفر با خودرو شخصی در عید امسال، در پاسخ به خبرنگار قدس آنلاین گفت: در نوروز به هر صورت ناوگان ما و زیر ساخت‌هایمان باید آماده سرویس دهی باشند و این وظیفه ماست  که پیش‌بینی لازم را داشته باشیم که این کار انجام شده و طبق ضوابطی که ستاد ملی مقابله با کرونا  تعیین کند ما سیستم حمل و نقل را به آن مقید می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما هیچ تعللی را نمی‌پذیریم و کسی حق ندارد پروتکل ها را نقض کند، گفت: ما مقید به اجرای پروتکل ها هستیم. وزارت بهداشت در کلیه فرودگاه‌ها و مبادی مرزی ما مستقر است، ورود مسافران از برخی کشورها ممنوع است، برخی مرزها بسته شده و گواهی های تست پی‌سی‌آر در پایانه ها چک می‌شود.

محمد اسلامی با بیان اینکه به تجربه تقاضای سفر نسبت به سالهای گذشته و شرایط غیر کرونایی کاهش یافته، اظهار داشت: اکنون ٤٠ درصد تقاضا در بخش اتوبوس، ٥٥ درصد برای سفر با قطار و برای سفر هوایی هم تقاضا تا ٢٠ درصد کاهش داشته است. از همین رو، پلن پروازی ما برای هواپیماها و برنامه سیر قطار اتوبوس  را با داده کاوی که صورت گرفته طوری تنظیم کرده ایم که مردم دچار کمبود صندلی نشوند.

وزیر راه و شهر سازی در پاسخ به سوال دیگر قدس آنلاین درباره تاکید رئیس جمهور بر اتمام بازسازی  خانه های آسیب دیده از زلزله سی‌سخت در کهگیلویه و بویر احمد و بخشهایی از استان اصفهان و جزئیات برنامه زیری این وزارتخانه برای تحقق ین وعده نیز با بیان اینکه کل خانه‌های تخریبی که باید از نو ساخته شوند ۷۰۰ مورد است و ٣ هزار واحد شهری و روستایی نیز نیازمند تعمیرات هستند، گفت: از پریروز کار شروع شده و آوار برداری در حال انجام است.

اسلامی افزود: به مردم گفته‌ایم المان‌ها و اقلامی  مثل در و پنجره هایی که می‌خواهند را بردارند تا کار اواربرداری شروع شود و از دیروز این کار آغاز شده. ستاد بازسازی در نقاط  مختلف مستقر است و پرداخت۲۰ میلیون تومان برای اسکان موقفت نیز شروع شده است.

وی خاطرنشان کرد موضوع حایز اهمیت اینست که ما بتوانیم آنگونه که رئیس جمهور تاکید کردند کار را ظرف ۵ ماه انجام دهیم. البته بخش نیازمند تعمیر خیلی زود قابل انجام است و  تعدادی از این خانه ها تا شب عید آماده می‌شود. ولی بازسازی خانه های تخربی  به خود مالک و مشارکت کننده هم ربط دارد. فرایند اخذ وام و پروانه ساخت یک جا صورت می‌گیرد و مردم باید پای کار باشند.

اسلامی گفت: این بازسازی ها توسط پیمانکاران مورد اعتماد وزارت راه و شهر سازی انجام می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.