ظهر امروز پس از ماه‌ها بلاتکلیفی رئیس جدید فدراسیون فوتبال رونمایی خواهد شد تا سکان هدایت چهار سال آینده فوتبال ایران به او و کابینه‌اش سپرده شود، اما به اعتراف بسیاری از اهالی فوتبال انتخابات این دوره فدراسیون یکی از عجیب و قریب‌ترین انتخابات ادوار اخیر فوتبال ایران است؛ چون در آستانه برگزاری انتخابات مشخص نیست نام چه کسی از صندوق رأی‌گیری بیرون خواهد آمد.

رقابت میلی‌متری برای صندلی داغ فوتبال

نقش آرای خاکستری

چهار کاندیدای پست ریاست فدراسیون هر یک در طول پانزده روز اخیر، برای نشستن روی این صندلی خبرساز به واسطه روابط خود با اعضای مجمع بارها لابی و رایزنی کردند تا شانس خود را برای بالابردن آرای موافق تشدید کنند، در این میان اما نکته حائز اهمیت این است که سرنوشت رئیس فدراسیون توسط آرای خاکستری مجمع روشن خواهد شد.

ائتلاف‌ها و انصراف‌ها

در میان چهار نامزد به نظر می‌رسد دو نامزد شانس بیشتری برای موفقیت دارند، بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود انتخابات به دور دوم کشیده شود و کیومرث هاشمی و شهاب الدین عزیزی خادم در مرحله دوم برای تصاحب صندلی ریاست فدراسیون فوتبال با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.البته گمانه زنی ها حکایت از این دارد که برخی نزدیکان مصطفی آجورلو و شهاب‌الدین عزیزی خادم در تلاش‌اند دو نامزد را متقاعد کنند لحظه آخر پیش از رأی‌گیری با یکدیگر اجماع کنند و یک نفر به سود دیگری از عرصه رقابت کنار بکشد تا شانس پیروزی اش افزایش یابد. اگر این کار به سرانجام برسد ممکن است نتیجه انتخابات در مرحله نخست روشن شود.

چنانچه انتخابات فدراسیون فوتبال به دور دوم کشیده شود آن وقت احتمال پیش گرفتن شهاب الدین عزیزی خادم بیشتر از کیومرث هاشمی خواهد بود؛ چون برابر پیش بینی ها به احتمال قریب به یقین آرای علی کریمی و آجورلو نیز در سبد آرای خادم قرار خواهد گرفت و به این ترتیب او با سبقتی قابل توجه از هاشمی عبور خواهد کرد.

مهندسی انتخابات؟

اما در این میان دغدغه مهندسی انتخابات از سوی طیف های مختلف فوتبالی مطرح می‌شود که مبادا این مسئله سرنوشت انتخابات را تغییر دهد،این طیف معتقدند برخی دخالت‌های بیرونی ممکن است جریان حاکم بر انتخابات را تغییر دهد؛ اتفاقی که واکنش رسمی مهدی علی نژاد را به دنبال داشت تا او به صراحت از عدم دخالت وزارت ورزش در جریان انتخابات و حمایت از یک کاندیدا خاص سخن بگوید، با این حال عده ای بر این باورند حمایت‌های کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به شکل نامحسوس احتمال پیروزی یکی از گزینه‌ها را نسبت به سه گزینه دیگر افزایش خواهد داد.

پیش‌بینی غیر رسمی

شاید برای اهالی فوتبال جالب باشد که در مقطع کنونی یک پایش غیر رسمی از چگونگی آرای مجمع نشان می‌دهد احتمالاً علی کریمی نامزد جنجالی فدراسیون فوتبال یک ششم آرای مجمع را بدست خواهد آورد و مصطفی آجرلو نیز حدود یک ششم دیگر و عزیزی خادم و کیومرث هاشمی حجم قابل توجهی از آرا را در دور اول انتخابات از آن خود خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.