رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: ۱۰ مورد مشکوک به کرونای انگلیسی در این شهرستان شناسایی و آزمایش‌های آن برای تشخیص نهایی به آزمایشگاه مرجع تهران ارسال شده است.

شناسایی ۱۰مورد مشکوک به کرونای انگلیسی در نیشابور

به گزارش قدس آنلاین، محسن عظیمی‌نژاد رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور در جلسه ستاد مقابله با کرونای نیشابور گفت: ۱۰ مورد مشکوک به کرونای انگلیسی در این شهرستان شناسایی و آزمایش‌های آن برای تشخیص نهایی به آزمایشگاه مرجع تهران ارسال شد که تاکنون نتیجه ۲ مورد منفی اعلام شده است.

او افزود: ویروس کرونای انگلیسی از نظر علائم بالینی تفاوتی با ویروس کرونا ندارد، اما در این نوع شاهد نارسایی و مرگ بیشتری هستیم به همین خاطر شهروندان باید هرگونه علائم بالینی را ویروس انگلیسی در نظر گرفته و هر چه زودتر درمان را شروع کنند، زیرا دوره پیشرفت و بروز ضایعه در ویروس کرونا ۲ هفته و در نوع انگلیسی آن بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: از آبان ماه تاکنون سیر نزولی میزان بستری و فوت ناشی از کرونا را در این شهرستان شاهد بودیم، اما در یازده روز اسفند ماه ۲۷ نفر بستری داشتیم این در حالی است که در کل بهمن ماه تعداد بستری شدگان ۲۸ نفر و در دی ماه ۳۹ نفر بوده است که این آمار بیانگر شیب ملایم صعودی و نگران کننده است.

عظیمی‌نژاد بیان کرد: بیست و سوم بهمن ماه امسال در مرحله نخست واکسیناسیون کرونا در این شهرستان ۳۰ نفر از کارکنان درمانی که بطور مستقیم با بیماران کرونایی در ارتباط هستند واکسن دریافت کردند و در مرحله دوم ۷۹۰ دز واکسن دریافت کردیم که اولویت با همکاران بهداشت و درمان در بخش‌های پر خطر است.

علیرضا قامتی فرماندار نیشابور هم گفت: گرچه به خاطر عملکرد موفق ستاد مقابله با کرونای این شهرستان تعداد فوت شدگان ناشی از کرونا طی یک ماه اخیر کاهش‌یافته، اما این امر نباید سبب عادی انگاری شود.

او افزود: شهروندان مانند چند ماه گذشته باید به رعایت دستورالعمل های بهداشتی توجه ویژه داشته باشند.

فرماندار نیشابور ادامه داد: در مدت اجرای طرح محدودیت ترددهای شبانه در این شهر ۲۴۳ پلاک مخدوش شناسایی شد.

 قامتی بیان کرد: با توجه به ورود ویروس انگلیسی به استان خراسان رضوی و مشاهده ۱۰ مورد مشکوک در شهرستان نیشابور انتظار می‌رود همه شهروندان با مسئولان دانشکده علوم پزشکی همکاری کنند.

او تصریح کرد: معیشت و اقتصاد مردم در اولویت است و بنا نداریم بازار تعطیل شود بلکه باید بازار مدیریت شود و در یک تعامل دوسویه، نظارت‌ها را گسترش دهیم.

فرماندار نیشابور تاکید کرد: واکسن کرونا در بازار خرید و فروش نمی‌شود و مردم باید نسبت به این موضوع هوشیار باشند و دانشکده علوم پزشکی نیشابور باید بر عرضه و فروش ماسک‌های غیراستاندارد در سطح شهر نظارت کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.