مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی از برنامه‌ریزی مشترک با شهرداری مشهد برای احیاء محورهای تاریخی مشهد خبر داد.

احیاء «محورهای تاریخی» مشهدمقدس در دستور کار است

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی‌فر اظهار داشت: یکی از اقدامات خوبی که در مشهد در دوره اخیر دنبال شده بحث پیگیری برای مرمت و احیاء بافت‌های تاریخی است.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی بیان کرد: در این زمینه تعامل مناسبی میان شهرداری مشهد و میراث فرهنگی استان وجود دارد و گام‌های مناسبی برای احیاء بافت‌های تاریخی برداشته شده است.

مکرمی‌فر ادامه داد: احیای هویت تاریخی و فرهنگی شهر مشهد به ویژه در منطقه تاریخی توس اقدام ارزشمندی است که در این مسیر انجام شده و ساخت و سازهای جدیدی نیز متناسب با هویت منطقه در این برهه در توس صورت گرفت.

وی بیان کرد: احیای محورهای تاریخی شهر مشهد قدم دیگری است که نیازمند تعامل میراث فرهنگی و شهرداری مشهد است و در این زمینه رایزنی‌هایی با شهرداری مشهدمقدس صورت گرفته و احیای محور تاریخی ارگ را در دستور کار داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سرای عزیزالله اف نیز جزو کاروانسراهای تاریخی شهر مشهد است که تداوم عملیات احیاء و مرمت آن نیازمند بودجه است که در این زمینه شهردار مشهد وعده‌هایی مبنی بر تامین بودجه داده است.

مکرمی‌فر بیان کرد: امیدواری تفاهم‌نامه‌ای نیز در این زمینه به زودی منعقد و در کوتاه‌ترین زمان شاهد فعالیت پیمانکار و رونق فعالیت کسبه در این کاروانسرای تاریخی مشهد باشیم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.