مسئول بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در استان مرکز پرورش ماهی قرمز نداریم، بلکه مراکز نگهداری وجود دارد که ماهی‌هایی که از استان‌های شمالی کشور از جمله گیلان و مازندران به خراسان رضوی وارد می‌شود را در آن مراکز نگهداری می‌کنیم.

مرکز پرورش ماهی قرمز در خراسان رضوی نداریم

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محسن نژاد در رابطه نکات حائز اهمیت در خرید ماهی قرمز اظهار کرد: از نکاتی که مردم در خصوص خرید ماهی قرمز باید رعایت کنند می‌توان به آگاه بودن از سلامت ماهی و خرید آن از فروشگاه‌های مجوزدار اشاره کرد. مراکز مجوزدار مراکزی هستند که دارای حکم تاییدیه از دامپزشکی‌اند و پلاکارد دارند که در اطراف دروازه قوچان مشهد هستند.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از فروشگاه ها به صورت غیرمجاز به فروش ماهی قرمز می‌پردازند، این درحالی است که در سطح شهر مشهد  تنها  دو مرکز رسمی و مجوزدار برای خرید ماهی قرمز وجود دارد.

مسئول بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در خصوص انتقال کرونا از طریق ماهی قرمز تصریح کرد: تاکنون هیچ مدرک علمی اثبات شده‌ای در رابطه با انتقال ویروس کرونا از طریق ماهی قرمز وجود نداشته و به تبع آن پرورش و توزیع ماهی قرمز نیز هیچ تفاوتی با گذشته نکرده است.

نژاد با بیان اینکه ما در استان مرکز پرورشی ماهی قرمز نداریم، افزود: بلکه مراکز نگهداری وجود دارد که ماهی‌هایی که از استان‌های شمالی کشور از جمله گیلان و مازندران به خراسان رضوی وارد می‌شود را در آن مراکز نگهداری می‌کنیم. البته تا سال گذشته یک مرکز پرورش ماهی قرمز در اطراف شاندیز وجود داشت اما امسال اطلاعی از فعالیت آن مرکز پرورشی نداریم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.