هفته هفدهم لیگ برتر با جشنواره گل سپاهان، توقف پرسپولیس و پیروزی تراکتور و شهرخودرو و استقلال به اتمام رسید. با این نتایج پرسپولیس با تفاضل گل بهتر در صدر بالاتر از سپاهان باقی ماند.

باقی‌ماندن پرسپولیس درصدر ،  بازگشت  استقلال به کورس

پیروزی حیاتی شهرخودرو

در مشهد و در روزهایی که شهرخودرو می‌رود که اوضاع و احوالش سروسامانی بگیرد، مردان رحمتی موفق شدند پیکان را با دوگل بدرقه کنند و در جدول صعود کنند. در این بازی بایرامی خیلی زود گل اول را در دقیقه ۸ به ثمر رساند. بعد از این گل بازی دو تیم به میانه میدان و جنگ‌های تن به تن کشیده شد. پیکان البته تیم خطرناکی نشان داد تا شهر خودرو موفق شود در نیمه دوم توسط الجبوری گل دوم خود را هم به ثمر برساند و به یک پیروزی مهم و روحیه بخش دست پیداکند. شهرخودرو ۲۲ امتیازی شد و از پیکان ۲۱ امتیازی سبقت گرفت. نکته تاریک این بازی مصدومیت شدید علی نعمتی، مدافع شهرخودرو بود که منجر شد این بازیکن را با آمبولانس به بیمارستان منتقل کنند.

هم امتیازی پرسپولیس و سپاهان

در آبادان دوئل پرسپولیس با برزیلی‌های صنعت نفت گلی در برنداشت تا صدرنشین پس از مدت‌ها متوقف شده و ۳۴ امتیازی شود. با این حال مردان یحیی صدر را برای خود حفظ کردند. این در حالی بود که سپاهان در بازی پر گل ۶ بر یک آلومینیوم را شکست داده و با سرخ‌ها هم امتیاز شد. در اراک کمتر کسی متصور بود که آلومینیوم بدون خطیبی به این ترتیب ضعیف ظاهر شود. شهباززاده که تازه متولد شده دو گل زد تا فاصله‌اش را در جدول گلزنان زیاد کند. اسماعیلی فر هم دو گل زد و محبی و خلعتبری دیگر گل‌های زردپوشان را به ثمر رساندند.

اوضاع و احوال میانه جدول

تراکتور اما با خطیبی در جدول سرعت گرفت. این تیم با شکست دادن نساجی آن هم با گل‌های عباس‌زاده و تیموری که زندگی فوتبالی‌شان مدیون قائمشهری‌ها هستند به پیروزی ۲ بر یک دست یافت تا ۲۶ امتیازی شود.

اما گل گهر در ادامه سقوط آرام خود به میانه میدان دیروز هم به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل مقابل مس دست نیافت تا فشارها روی قلعه نویی بیشتر از قبل شود.با این تساوی گل گهر ۲۳ امتیازی شد و در میانه‌های میدان ماند. تساوی بدون گل در بازی سایپا و نفت مسجد سلیمان هم تکرار شد.

ارسلان تعویض طلایی فرهاد

دیدار حساس و نفس گیر استقلال در آزادی برابر فولاد خوزستان با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان رسید تا شاگردان فرهاد مجیدی سه امتیاز ارزشمند این دیدار را تقدیم سرمربی تازه وارد خود کند. بازی استقلال و فولاد یک بازی تماشایی و پر برخورد بود اما در نهایت در نیمه مربیان فرهاد مجیدی با تعویض طلایی ارسلان مطهری توانست با شوت او از روی نقطه پنالتی این امتیاز ارزشمند را بدست آورد تا استقلال با کسب این پیروزی به کورس قهرمانی بازگردد.

حالا آبی پوشان پایتخت منتظر لغزش دوباره پرسپولیس و توقف سپاهان هستند تا بتوانند فاصله خود را با این دو تیم به حداقل برسانند. در آخرین بازی این هفته نیز ذوب آهن با دو گل ماشین سازی را شکست داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.