سخنگوی شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد گفت: در خط ۱ و ۲ حدود ۱۱۰ واگن داریم که شستشوی کامل آنها را در طرح استقبال از بهار پیش بینی کرده ایم.

۱۱۰واگن در طرح استقبال از بهار شستشو می شوند

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: مطابق با طرح استقبال از بهار ۱۴۰۰ شهرداری مشهد و شرکت بهره برداری قطارشهری هم با پیش بینی و اجرای یکسری برنامه ها متناسب با وضعیت مشهد در زمان شیوع بیماری کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی به استقبال بهار خواهد رفت.

زارع سخنگوی شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد افزود: یکی از آن برنامه هایی که برای استقبال از بهار در حال حاضر در حال اجرا است بحث نظافت و ضد عفونی کردن ایستگاههاست. همانطور که می دانید ما در خط ۱ و خط دو ، ۳۶۰ ایستگاه داریم که در حال حاضر نظافت کلیه سازه های ورودی ایستگاه ها را آغاز کرده ایم علاوه براین شست و شو و نظافت داخلی ایستگاه ها را در استقبال از بهار داریم.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه هایی استقبال از بهار ۱۴۰۰ کاشت تعداد ۲۹۰۰۰ بوته گل و گیاه بهاری در فضای دپو ها و همچنین ایستگاه ها است بویژه در مسیر ابتدای بلوار وکیل اباد وایستگاه پارک ملت تا انتهای بلوار وکیل اباد که برای مردم محدوده قابل ملاحظه تری است که بخشی از آن صورت گرفته و ادامه خواهد داشت. همچنین حدود ۱۸۰۰۰۰ هزار متر فضا سبز داریم که زمان بازدهی استقبال از بهار تنظیف و پاک سازی میشود.

زارع ادامه داد: در همین راستا و در طرح توسعه ی فضای سبز که بازپیرایی و کاشت گونه های گیاهی را داریم ۹۰۰ اصله درخت را در مجمع دپوها و پایانه هامان خواهیم کاشت که بخشی از آن در حال انجام است. در کنار اینها بحث شستشو حدود ۳۵ کیلومتر مسیر ریلی وتونلی را در مسیر خط ۱ و ۲ که به صورت شبانه انجام می شود. همچنین حدود ۴ هزار فضای ساختمانی و سازه ای داریم که در دستور رنگ آمیزی قرار دارند

وی گفت: در خط ۱ و ۲ حدود ۱۱۰ واگن داریم که شستشوی کامل آنها را در طرح استقبال از بهار پیش بینی کرده ایم. و در کنار همه این موارد بحث بازدید و بازبینی فنی ناوگان ها را داریم که خدای نکرده مشکلی در بحث حمل و نقل شهری ایجاد نشود. علاوه بر این از طریق ۹۰۰ مانیتور که در داخل واگن ها و داخل ایستگاه های خط ۱ و خط ۲ وجود دارد ۲ مبحث ویژه تیزر ها و پیامای مناسبتی نوروز و همچنین مباحث اموزش فرهنگی را در دستور کار داریم که به فراخور نزدیک شدن به ایام سال نو از طریق مانتیورها اکران و پخش خواهد شد.

سخنگوی شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد گفت: به محض اینکه شعار سال از سوی مقام معظم رهبری مشخص و اعلام شود به وسیله بنر و همچنین تلویزیون های ۳۶ ایستگاه نمایش و اطلاع رسانی خواهد شد. یکسری برنامه ها هم  برای شب اول سال در صورتی که دستور العملی در خصوص وضعیت شهر مشهد به ما ابلاغ شود پیش بینی کرده ایم. لازم به ذکر است که تمام ناوگان هایی که در خط های ۱ و ۲ داریم به صورت روتین هر شب ضدعفونی وگندزدایی شده و برای سرویس دهی روز بعد آماده می شوند. همچنین مواردی هم مثل دستگاه های شارژ من کارت، دستگاه های فروش بلیط الکترونیکی نرده ها، پله برقی ها، کلیدهای آسانسورها، گیت ها و صندلی ها و...هم به صورت روزانه و مداوم ضد عفونی میشوند.

میثم زارع گفت: در بحث طرح فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک داخل ایستگاه ها و ناوگان ها به جدیت بیشتری دنبال می کنیم که من از همین تریببون از مردم می خواهم که در زمان خروج از گیت و ورود به ناوگان دیگر از ماسک استفاده نمی کنند و خلاف نظارت های زیادی که انجام می شود متاسفانه از این دست موارد گاها دیده می شود که من از مردم میخواهم که برای حفظ سلامت خودشان و دیگر همشهریان حتما از ماسک استفاده کنند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.