قدس آنلاین- در حالی که برخی مدیران میراث فرهنگی در سطح کشور از هفته گذشته بر مسافرت های هوشمند تاکید و تبلیغ دارند اما بنا بر مصوبات ستاد مقابله با کرونا سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع اعلام شده و ورود به برخی از استان ها مانند گلستان؛ مازندران؛ خوزستان و برخی شهر های بندری مانند چابهار و یا قشم و کیش غیر مجاز خوانده شده است.

همسفر با کرونا از مازندران تا خوزستان؛سفر با خودروممنوع با پرواز آزاد

قدس آنلاین-گروه استان ها:  ممنوعیت سفر در حالی توسط ستاد مقابله با کرونا اعلام شده که ظاهرا این تصمیمات فقط برای خودرو های شخصی در نظر گرفته شده است زیرا در همین شرایط بحرانی نیز شما می توانید با استفاده از پرواز و یا قطار به همراه اهل منزل به مرکز کرونای انگلیسی به استان خوزستان سفر کنید منتهی قبل از سفر باید آزمایش کرونای خود را تقدیم مسئولان کنید.

بنا بر گفته برخی از کارشناسان در اصل بیماری کرونای انگلیسی به همین شیوه وارد خوزستان شد زیرا عده ای از مسافران خارجی که موفق شده بودند به برگه های آزمایش تقلبی تست کرونا دست پیدا کنند قانون را دور زده و با حضور در این استان ویروس را به مردم خوزستان منتقل کردند.

بنا بر گفته بسیاری از کارشناسان بهداشتی قوانین به گونه ای وضع شده که فقط از سفر خودرو های شخصی و به عبارتی قشر متوسط جامعه برای سفر خودداری می شود و قشر مرفه که توان استفاده ا هواپیما و رزرو هتل رادارند مشکلی برای سفر های نوروزی ندارند!

بسیاری از کارشناسان بهداشتی بر این باورند که برای کمک به جامعه هتلداران لذا ساده انگاری با عنوان سفر های هوشمند با پرواز، اتوبوس و قطار اقدامی اشتباه است و سلامتی بسیاری از افراد جامعه را به خطر می اندازد.

محدودیت های مازندران تا خوزستان

در همین حال رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام کرد: سفر خودروهای دارای پلاک غیر بومی به سه استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان ممنوع است. همچنین پلاک‌های غیر بومی اجازه ورود به شهرهای مسافرپذیر مشهد، قم، اصفهان، شیراز، بوشهر، بندرعباس، کیش و قشم را نیز ندارند.

در همین حال رئیس پلیس راه مازندران‌ هم از بسته شدن ورودی‌های این استان خبر داد.

سرهنگ علیرضا قدمی از بسته شدن راه‌های ورودی استان خبر داد و اظهار کرد: مطابق هفته‌های گذشته محدودیت‌ها اجرا می‌شود اما در پایان این هفته طرح تشدید خواهد شد. 

وی تأکید کرد: از ورود خودروهای بدون‌ مجوز جلوگیری شده و بدون مجوزها از مبادی ورودی استان برگشت داده می‌شوند. رئیس پلیس راه مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلی روز پنجشنبه و شرایط کرونایی مبادی ورودی به مازندران در محورهای هراز، کندوان، سوادکوه بسته است. قدمی افزود: خودروهای متخلف علاوه بر جلوگیری از ورود آنها به مازندران مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

انسداد راه های خوزستان

با جولان کرونای انگلیسی در خوزستان بسیاری از استان‌های همسایه این استان تمهیدات ویژه‌ای از جمله ممنوعیت ورود خوزستانی‌ها به استان شان را از چند هفته گذشته اعمال کرده‌اند تا شاید بتوانند جلوی ورود این نوع ویروس را در آستانه عید و تعطیلات نوروزی بگیرند.

حتی مسئولان بهداشتی استان‌هایی مانند مازندران نیز که در شمال کشور واقع شده، اعلام کرده‌اند که مازندرانی‌های ساکن خوزستان با تست منفی به خانه برگردند.

علی سیف، دبیر ستاد کرونای لرستان هم گفته است هر چند ما هم از دوهفته گذشته و به‌دنبال شیوع ویروس کرونای انگلیسی در خوزستان از ورود هموطنانمان که در این استان ساکن هستند به لرستان جلوگیری می‌کنیم ولی باور کنیم که کرونای انگلیسی از جنوب به شمال و از شرق به غرب کشورمان در حال گشت وگذار است و بهترین تصمیم این است که در ایام نوروز همسفر کرونای انگلیسی نشویم.

مازندرانی‌های ساکن خوزستان با تست منفی به خانه برگردند

در همین حال «قاسم اویس» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم گفت: مسافران و آن دسته از شهروندان مازندرانی که در مناطق قرمز کرونایی از جمله استان خوزستان کار یا زندگی می‌کنند در صورتی می‌توانند وارد مازندران شوند که نتیجه تست منفی کرونا داشته باشند.

وی تأکید کرد: مدیران شبکه حمل‌ونقل سه گانه ریلی، هوایی و زمینی در شهرهای مبدأ با الگوی رنگ‌بندی قرمز کرونایی بویژه استان خوزستان که درگیر کرونای انگلیسی است، باید با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه نسبت به انجام تست پی سی آر از مسافرانی که قصد خروج از استان را دارند در محل پایانه‌های مسافربری اقدام کنند.

تعطیلی بندر چابهار

نگرانی از ورود مسافران نوروزی و احتمال افزایش مبتلایان کرونا موجب شده برخی از استان‌ها تمهیدات ویژه‌ای را برای تعطیلات نوروزی بیندیشند.

«رحمدل بامری» معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار اعلام کرده است که مراکز تجاری، گردشگری و اقامتی چابهار از امروز ۲۰ اسفند به مدت یک ماه با هدف جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل و عدم تردد خودروهای غیربومی به سمت این شهرستان نیز اجرایی می‌شود.

 وی اظهارداشت: براساس مصوبات ستاد کرونا شهرستان چابهار، ممنوعیت تردد برای خودروهای با پلاک غیربومی، فاقد مجوز و گردشگران در ورودی‌ها اعمال می‌شود. فرماندار چابهار گفت: تمامی مراکز تجاری منطقه آزاد چابهار، بازارهای سنتی و دکه بازار تعطیل خواهند بود و پذیرش میهمان در میهمانسرای ادارات، خانه‌های معلم، مدارس و سایر مکان‌ها ممنوع است و در صورت مشاهده تخلف، دستگاه قضایی مطابق قانون برخورد خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.