کارشناسان IDC اعلام کردند که بازار گوشی‌های هوشمند روند رو به رشد پیدا کرده است.

بازار گوشی‌های هوشمند به رشد خود بازگشت +عکس

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، کارشناسان شرکت تحلیلی IDC نتایج سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ و به طور کلی کل سال را در بازار گوشی های هوشمند خلاصه کردند و اعلام شد بازار گوشی های هوشمند به رشد خود بازگشت. فروش دستگاه ها در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ ۳۸۵.۹ میلیون واحد بوده است که ۴.۳درصد بیشتر از گوشی‌های هوشمند فروخته شده در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ است. در عین حال ، برای کل سال ۲۰۲۰، گوشی های هوشمند ۵.۹ درصد کمتر از سال ۲۰۱۹ به فروش رسیده است.

در پایان سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰، اپل به عنوان رهبر بازار انتخاب شد و این شرکت توانست فروش سالانه خود را افزایش دهد. یعنی نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل ۲۲.۲٪ - از ۷۳.۸ به ۹۰.۱ میلیون دستگاه برسد و این منجر به افزایش سهم اپل از ۱۹.۹٪ به ۲۳.۴ شد.

اپل با موفقیت سری آیفون ۱۲ ، در Q۴ سال ۲۰۲۰ به رتبه یک در فروش جهانی گوشی‌های هوشمند بازگشت. طبق گفته  IDC، این غول فناوری مستقر در کوپرتینو در این سه ماهه ۹۰.۱ میلیون دستگاه را به بازار عرضه کرده و از رقبای اندرویدی خود پیشی گرفته است.

مقام دوم را سامسونگ به خود اختصاص داده است که از نظر فروش سالانه ۶.۲٪ افزایش فروش داشته و در نتیجه سهم آن از ۱۸.۸ به ۱۹.۱ درصدافزایش یافته است، سامسونگ با ۷۳.۹ میلیون محموله دستگاه و ۱۹.۱ درصد سهم بازار براساس اعلام IDC ، با ادامه موفقیت سری A و رشد سریع در هر منطقه باعث شده است که سامسونگ رشد ۶.۲ درصدی را نیز مشاهده کند.

شیائومی با محموله های ۴۳.۳ میلیون و ۱۱.۲ درصدی سهم بازار این سه ماهه را در جایگاه سوم به پایان رساند، در حالی که OPPO با محموله های ۳۳.۸ میلیون و ۸.۸ درصدی بازار چهارم بود. هر دو شرکت با تمرکز بر سبد محصولات تهاجمی و ایجاد مشارکت با موفقیت در کاهش محموله‌های هوآوی سرمایه گذاری کردند و به ترتیب ۳۲.۰ و ۱۰.۷ درصد رشد داشتند.

هواوی با فروش ۳۲.۳ میلیونی و سهم بازار ۸.۴ درصدی در رده پنجم این سه ماهه قرار گرفت. این شرکت همچنان تحت فشار تحریم‌های ایالات متحده رنج می برد و سالانه ۴۲.۴ درصد کاهش چشمگیر داشته است.

در کل سال ۲۰۲۰ ، سامسونگ با ۲۰.۶درصد سهم بازار همچنان پیشرو است، اپل با ۱۵.۹ درصد در جایگاه دوم قرار دارد و سهم هوآوی که در پایان سال ۲۰۲۰ در جایگاه سوم قرار دارد ، ۱۴.۶ درصد است. رتبه چهارم متعلق به شیائومی است که سهم آن ۱۱.۴ درصد است و رتبه پنجم متعلق به ویوو است که سهم آن ۸.۶ درصد بود. در سال ۲۰۱۹ ، سهم سامسونگ ۲۱.۶ ، اپل ۱۳.۹ ، هواوی  ۱۷.۵ ، شیائومی  ۹.۲ و ویوو نیز ۸.۰ درصد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.